قیمت لوازم خانگی به سال ۱۴۰۰ برگشت؟

1401/01/28

قیمت لوازم خانگی به سال ۱۴۰۰ برگشت؟
معاون وزیر صنعت گفته است بنگاه های اقتصادی قبل از هرگونه تغییر قیمت کالاهای مشمول قیمت گذاری باید مستندات لازم را به سازمان حمایت ارایه کنند تا به صورت کارشناسی بررسی و تصمیم گیری شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، طی چند روز اخیر تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اظهارنظری جدید اعلام کرده "هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می رود که مطابق مقررات تعیین شده اقدام کنند. افزایش قیمت کالاهایی که مشمول قیمت پیشینی هستند، بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار غیر قانونی است و اگر بدون مصوبه تنظیم بازار و بررسی کارشناسی اسناد، نسبت به افزایش قیمت این کالاها اقدام شده باشد باید آنرا اصلاح و به قیمت های سال 1400 برگردانند."

در حال حاضر یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی جزء کالاهای مشمول قیمت پیشینی هستند و باید مجوز افزایش قیمت این کالاها از سوی ستاد تظیم بازار صادر شود. البته تأکید شده اگر تولیدکنندگان بدون مجوز نسبت به افزایش قیمت ها اقدام کرده اند باید قیمت ها را به سال 1400 برگردانند.

با گذشت چند روز از این دستور آیا در بازار لوازم خانگی اقداماتی در برگرداندن قیمت ها به 1400 صورت گرفته است یا نه!

به اعتقاد فعالان بازار در حال حاضر اکثر فروشندگان لوازم خانگی از رکود قابل توجه در معاملات گله‌مند هستند و می گویند با افزایش قیمت کالاهای مصرفی عمده خانواده ها ترجیح می دهند تا سبد درآمدی خود را به خرید آن کالاها اختصاص دهند و خرید لوازم خانگی در اولویت چندم قرار گرفته است.

البته فروشندگان تاکید می کنند که رکود بازار بیشتر از اسفند ماه سال گذشته است و اکثر کارخانجات هنوز لیست قیمت‌های جدید را اعلام نکرده اند به همین منظور افزایش قیمتی نبوده که به سال 1400 برگردانده شود.

فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند در حال حاضر کالاهای قاچاق یکه تاز بازار هستند و کسی هم رصد قیمتی را در این بخش نمی تواند انجام دهد.

تسنیم
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما