افزایش رونق صنعت لوازم خانگی در دوران تحریم

1399/09/12

افزایش رونق صنعت لوازم خانگی در دوران تحریم
صنعت لوازم خانگی سومین صنعت سودآور کشور پس از صنایع نفت و خودروسازی است. همین هم حکایت از نقش مهمی دارد که این صنعت در آینده اقتصادی کشور ایفا می کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، صنعت لوازم خانگی سومین صنعت سودآور کشور پس از صنایع نفت و خودروسازی است. همین هم حکایت از نقش مهمی دارد که این صنعت در آینده اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

در سال جاری با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا و مسائل مبتلا به ناشی از آن و موانع متعدد خارجی، تولیدکنندگان این صنعت توانستند با افزایش تولید خود در شش ماهه نخست سال، علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی حتی ظرفیت مناسبی برای صادرات خود به کشور‌های همسایه فراهم کنند. گواه این مدعا آمار‌های وزارت صمت است که از رشد ۳۷ درصدی در تولید لوازم خانگی طی این بازه زمانی حکایت دارد.

اما آنچه موجب رشد ۳۷ درصدی تولید لوازم خانگی در شش ماهه نخست سال جاری شد، بومی سازی قطعات و تأمین مواد اولیه موردنیاز بوده به طوری که ساخت انواع لوازم خانگی توانسته به بومی سازی ۷۰ درصدی مواد اولیه، اجزا و قطعات منجر شود.

صنعت لوازم خانگی در بخش‌های مختلف اداری، تجاری و مسکونی همواره از تقاضای بالایی برخوردار بوده است. همین هم سبب شده بستری مهم و مناسب برای تسریع در فرآیند رشد اقتصادی به شمار آید.

این صنعت ظرفیت عظیمی برای ایجاد اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی، رونق اقتصادی و جهش تولید دارد. البته نباید از تهدیدات این صنعت بزرگ هم غافل شد و نحوه تبدیل آن به فرصت هاست که ارزشمند است. در همین ارتباط باید گفت افزایش قیمت ارز می‌تواند بستری مناسب برای صادرات لوازم خانگی باشد و این به معنای ارزآوری بیشتر برای کشور است.

صدا و سیما

برچسب ها:

صنعت لوازم خانگی