مجوز گرانی لوازم خانگی صادر نشده است

1401/12/16

مجوز گرانی لوازم خانگی صادر نشده است
قالیباف سخنگوی وزارت صمت از بازگشت ثبات به بازار لوازم خانگی تا پایان خرداد سال آینده خبر داد و گفت: درخواست های افزایش قیمت تولیدکنندگان لوازم خانگی و شوینده در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است.
اسفند که از راه می‌رسد قیمت کالاها هم شیب صعودی به خود می‌گیرد. از تولیدکنندگان پوشاک و مواد غذایی گرفته تا لوازم خانگی و شوینده همه و همه خواهان تغییر قیمت می‌شوند. در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت هر گونه تغییر قیمتی در بازار را غیرقانونی می‌داند اما گشتی در بازار از واقعیت‌های دیگری حکایت می‌کند. فعالین صنفی مدعی‌اند که بسیاری از تولیدکنندگان عرضه را متوقف کرده و حاضر به فروش با قیمت‌های قبلی نیستند. برخی هم بی اعتنا به دستور العمل ها محصولات خود را با قیمت های جدید روانه بازار کرده‌اند.

این در حالی است که وزارت صمت تیر ماه سال جاری بعد از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی اعلام کرده بود که فعلاً قیمت این محصول دستخوش تغییر نخواهد شد زیرا در صورت گرانی نه تنها بازار داخل بلکه بازار خارج هم از دست می‌رود.

اما حالا حدود ۸ ماه بعد از گرانی های اخیر، بازهم دومینویی از افزایش قیمت در بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و به نظر می‌رسد که بازار لوازم خانگی هم به سرنوشت بازار خودرو دچار شده است. با این وجود امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان تاکید می‌کنند که مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده و هرگونه تغییر قیمت تخلف بوده و با آنها برخورد می‌شود.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما