مردم توان خرید لوازم خانگی ندارند

1402/02/10

مردم توان خرید لوازم خانگی ندارند
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی گفت: نه فقط وضعیت خودرو که حتی وضعیت لوازم خانگی هم به گونه‌ای شده که ازدواج جوانان با مشکل مواجه است.
سیدغنی نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت، اظهار داشت: عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح نشان دهنده بی‌توجهی او به این جلسه یا بی‌توجهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی بیان کرد: فاطمی امین شخصیتی مؤمن و متواضع دارد، اما بحث ما کارآمدی است. بنده تاکنون هیچ درخواست غیرقانونی و غیرمردمی از وزارتخانه‌ای نداشتم. استیضاح حق نمایندگان است و به معنای مخالفت با دولت نیست بلکه به دولت کمک می‌کند. حرف من به نمایندگان این است که اگر استیضاح وزیر صمت رأی نیاورد، شما هم رأی نخواهید آورد چرا که مردم می‌گویند آنان مدافع ما نیستند و مدافع دولت هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید خنثی باشند و باید با شفافیت و به روشنی بگویند که رأی آنان در جلسه استیضاح وزیر صمت چیست. امروز مجلس بین دفن خود و ماندن وزیر یکی را انتخاب کند. امروز افکار عمومی و ۸۵ میلیون نفر منتظر اقدام مجلس هستند که ما نماینده دو خودروساز بزرگی هستیم که با جان و مال مردم بازی می‌کنند یا نماینده ۸۵ میلیون نفر از مردم هستیم.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر صمت وعده داده بود واردات خودرو انجام شود که این اتفاق نیفتاد در حالی که مردم باید بین خودروی داخلی و خارجی حق انتخاب داشته باشند. مردم شایسته سوار شدن بهترین خودروهای دنیا هستند و چرا مردم باید گرفتار سایپا و ایران خودرو شوند.

نظری ادامه داد: چگونه یک کارمند بازنشسته یا معلم می‌توانند خودرو خریداری کنند یا آنکه لوازم خانگی برای زندگی خود تهیه کنند؟ متأسفانه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مردم به شدت از لحاظ معیشتی گرفتار هستند. امروز پراید به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است، افکار عمومی منتظرند که آیا تغییری رخ می‌دهد یا خیر؟ مردم از ما می‌پرسند که ما در قبال این وضعیت چه کرده‌ایم. نه فقط وضعیت خودرو که حتی وضعیت لوازم خانگی هم به گونه‌ای شده که ازدواج جوانان با مشکل مواجه است.

وی خطاب به نمایندگان، گفت: اگر نمایندگان امروز مجدداً به وزیر صمت رأی دهند، بدانند دیگر کسی برای نمایندگان مجلس تره هم خرد نمی‌کند و بعد از این کسی نمایندگان را تحویل نمی‌گیرد اما اگر ما یک وزیر را استیضاح کنیم، حساب دست مابقی وزیران می‌آید و جدی تر کار می‌کنند. بنابراین مجلس باید امروز قاطعیت خود را نشان دهد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا باید مصوبه مجلس شورای اسلامی در واردات خودرو روی زمین بماند و مجمع تشخیص جلوی آن را بگیرد؟ اینکه در آستانه استیضاح لایحه دو فوریتی برای واردات خودرو ارائه می‌شود، توهین به مجلس شورای اسلامی است. اگر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی نیاورد مردم می‌گویند که ما مدافع دولت و نه ملت هستیم. مردم از وضعیت بازار راضی نیستند، امروز مجلس شورای اسلامی قاطعیت خود را نشان دهد.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما