اعتراض به گرانی لوازم خانگی در بازار

1402/03/06

اعتراض به گرانی لوازم خانگی در بازار
عده‌ای با بازار آشفته می‌خواهند تا در لابه‌لای رویداد‌های ریز و درشت سیاسی و اقتصادی، مشغول خالی کردن جیب مردم در شبکه توزیع لوازم خانگی باشند.
روزنامه جوان از آشفته‌بازار لوازم خانگی تولید داخل گلایه کرده و علت بدبینی مردم را توضیح داده است.

اسفندماه سال ۹۵ شما می‌توانستید یک یخچال نیم‌ساید ۲۶ فوت ال‌جی را به قیمت ۳ میلیون تومان در بازار تهیه کنید. در آن زمان هر دلار حدود ۳ هزارو ۷۰۰ تومان بود. به عبارتی این یخچال به حق گمرکی و تعرفه وارداتی برای مصرف کننده حدود ۹۰ دلار هزینه داشت. حالا یک یخچال نیم ساید ۲۶ فوت جی پلاس تولید داخل حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. اگر هر دلار را ۵۰ هزار تومان بگیریم این یخچال برای مصرف کننده ۶۰۰ دلار هزینه دارد. در حالی که شرکت تولیدکننده ایرانی است، هیچ حق گمرک و تعرفه وارداتی ندارد و از سوی دیگر از تمامی یارانه‌های حمایتی هم برخوردار بوده است. همین موضوع باعث شده که مردم نسبت به لوازم خانگی تولید داخلی یک بدبینی داشته باشند.

در پایان این گزارش تاکید شده است: ضرب‌المثل «مشت نمونه خروار» مصداق بازار لوازم خانگی است چه آنکه حتی به جای سه روز، یک هفته هم برای سرزدن به مغاز‌ها‌ی لوازم خانگی وقت می‌گذاشتیم وضع همین بود و به چشم می‌دیدیم که عده‌ای با بازار آشفته می‌خواهند تا در لابه‌لای رویداد‌های ریز و درشت سیاسی و اقتصادی، مشغول خالی کردن جیب مردم در شبکه توزیع لوازم خانگی باشند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما