وعده احیای کارخانه آزمایش تا 2 ماه آینده

1402/03/08

وعده احیای کارخانه آزمایش تا 2 ماه آینده
فرآیند خصوصی‌سازی دهه ۸۰ به تعطیلی و رکود ۲ کارخانه آزمایش مرودشت و قند ممسنی منجر شد اما اخیرا احیاء این ۲ واحد در دستور کار قرار گرفته است و خبرها از تحقق آن در تابستان ۱۴۰۲ حکایت دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس به آخرین اقدامات و تصمیمات برای بازگشت کارخانه قدیمی آزمایش به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی ازجمله کارخانه هایی است که سالها در حالت رکود قرار دارد و فعالیت و تولید مشخصی ندارد.

وی اضافه کرد: هفته جاری بازدیدی از مجموعه کارخانه آزمایش تهران انجام شد و طی سفر رییس جمهوری به استان فارس نیز مقرر شده بود که تولید کارخانه آزمایش در مرودشت آغاز و در مرحله اول ۵۰۰ شغل در این واحد ایجاد شود.

ربانی زاده اظهار کرد: در بازدید از کارخانه آزمایش تهران شرایط به گونه‌ای بود که مشاغل متفاوتی در این سایت مستقر شده‌اند. هرچند که این مشاغل باعث اشتغال و تولید پراکنده و متنوعی است اما اصرار مسئولان ارشد استان فارس بر این است که برند قدیمی و ارزشمند آزمایش در مرودشت مجددا احیاء شود که بر این اساس ارتباطی با مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان برقرار و کمیته‌ای در پی آن تشکیل شد که در زمانی مشخص جلسه‌ای با هیات مدیره گروه اقتصادی پیام برگزار شود تا ایجاد خط تولید با ظرفیت‌ها و توان فارس شکل گیرد و مجددا تولیدات آزمایش را در این خطه شاهد باشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه مقدمات احیاء کارخانه آزمایش انجام شده است،گفت: خریداران متعددی نیز اکنون حاضر به خرید کارخانه آزمایش مرودشت هستند که این مساله نیز جای مذاکره دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: احیاء کارخانه آمایش مرودشت با مدیریت فعلی و یا واگذاری آن به سرمایه گذار جدید با همکاری شرکت های دانش بنیان ازجمله راه حل های احیاء کارخانه آزمایش مرودشت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: برای احیاء این کارخانه نیز مزایده ای برگزار اما ایراداتی بر آن وارد شد که باید بررسی شود و قطعا روند باید در چارچوب قانونی پیگیری شود.