غول لوازم خانگی هم به میدان آمد

1402/04/29

غول لوازم خانگی هم به میدان آمد
گروه ال جی کره جنوبی، نسخه ارتقا یافته از نرم افزار هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد که می‌تواند در واحدهای کسب و کار مختلف خود از دستگاه‌های الکترونیکی تا مواد شیمیایی، استفاده شود.
نرم افزار Exaone ۲.۰ ال جی، نسخه ارتقا یافته مدلی است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و می‌تواند تصاویر را درک کرده و اطلاعات را به زبان کره‌ای و انگلیسی، فرا بگیرد. نسخه جدید با استفاده از حدود ۴۵ میلیون تز و امتیاز انحصاری و ۳۵۰ میلیون تصویر، آموزش داده شده است.

این شرکت به جمع شرکت‌های فناوری سراسر جهان می‌پیوندد که اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مشابه چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI را عرضه کرده اند. ال جی مدعی است این مدل دو زبانه جدید، این شرکت را جلوتر از همتایان داخلی مانند سامسونگ و هیوندای قرار می‌دهد.

کیونگون بائه، مدیر تحقیقات هوش مصنوعی ال جی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول گفت: ما تنها شرکت کره‌ای هستیم که موفق شده‌ایم یک مدل چند وجهی دو زبانه را تجاری سازی کنیم. فناوری‌های هوش مصنوعی باید با استفاده از آنها برای هدف تجاری، ثابت شوند.

دانشمندان ال جی نشان دادند این نرم افزار چگونه در وضعیت‌های مختلف کار می‌کند. در یک مورد، نرم افزار Exaone، مکالمات میان یک کارمند مرکز تماس و یک مشتری که از ایراد ماشین لباسشویی شکایت داشت را به صورت لحظه‌ای، تحلیل کرد. همچنین شعارهای جذابی برای تبلیغات آرایشی، پیشنهاد کرد.

ال جی قصد دارد از امسال، این نرم افزار را در صنایع مختلف از جمله مراقبت بهداشتی و انرژی پاک عرضه کند. عامه مردم هم می‌توانند به بعضی از ویژگی‌های این نرم افزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قصد دارد این نرم افزار را با زیرمجموعه‌هایی مانند غول باطری "ال جی چم" و سازنده نمایشگر "ال جی دیسپلی" توسعه دهد. ال جی در کشورهای مختلف نبوغ هوش مصنوعی را استخدام کرده و یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی را در میشیگان گشوده است.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما