احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی بعد از سال جدید

1397/11/03

رئیس اتحادیه سمنان خبر داد:
احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی بعد از سال جدید
رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان با بیان اینکه افزایش قیمت لوازم خانگی تا عید نوروز پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی بعد از نوروز ۹۸ اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی‌اکبر صیادجو با بیان اینکه در حال حاضر بازار لوازم خانگی ثبات را تجربه می‌کند، اظهار کرد: درواقع تا اواخر دی‌ماه بازار لوازم خانگی به خاطر رکود بازار، کاملاً ثبات قیمت داشت و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتیم و از آن‌طرف هم قیمت‌ها کاهش نیافت.

وی با بیان اینکه رکود در بازار لوازم خانگی همچنان حاکم است، افزود: طی ماه جاری هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این بخش نداشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا عید نوروز این روال ادامه داشته باشد و افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی تا نوروز 98 پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان ادامه داد: افزایش قیمت لوازم خانگی بعد از نوروز 98 اجتناب‌ناپذیر است؛ افزایش نرخ دستمزدها، خدمات و حمل و نقل بهانه خوبی برای افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 98 و انگیزه خوب و بهانه‌ای برای تولیدکنندگان این بخش است.

صیادجو با بیان اینکه ظرفیت استان سمنان خیلی بیشتر از این پیشرفت‌هایی است که در برخی حوزه‌ها داریم، عنوان کرد: مدیران این استان شناخت درستی از ظرفیت‌های استان برای بهبود شرایط اقتصادی نداشتند؛ به‌طور مثال وقتی استان سمنان در بخش معادن بالقوه در کشور دارای مقام پنجم است، آیا در استخراج و فرآوری از معادن نیز این مقام را داریم؟؛ این یکی از نقاط ضعف ماست که باید اصلاح شود.

وی افزود: در بخش صنعت هم استان سمنان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است؛ اما طی چند سال اخیر روند منفی را پشت سر می‌گذاریم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان تصریح کرد: استان سمنان دارای فرصت‌هایی همچون چهارراه شمال- جنوب و غرب- شرق و جمعیت تهران است که نتوانستیم از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

صیادجو گفت: احساس می‌کنم دولت تمام توانایی‌اش را در حمایت از تولیدکنندگان به کار گرفته است و از نزدیک شاهدم که همه مدیران استان سمنان تمام حمایت‌هایشان را از بخش صنعت انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز مسؤولان پز افزایش صادرات را می‌دهند؛ این نگاه به خاطر تدبیر آقایان نیست، بلکه به خاطر کاهش ارزش پول ملی ما مقابل دلار است که این فرصت را برای خارجی‌ها ایجاد کرده است که محصولات و دسترنج ایرانیان با نصف قیمت سال 96 خریداری کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان خاطرنشان کرد: چنانچه بتوانیم با یک مدیریت صحیح منابع معدنی و زمینی کشور را خوب مدیریت کنیم؛ قطعاً می‌توانیم اقتصاد کشور را از این شرایطی که در حال حاضر در آن در جا می‌زنیم، خارج کنیم.

فارس

برچسب ها:

لوازم خانگی ،رکود ،اقتصاد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما