1397/12/02

افزایش65درصدی مجوز تولیدصنایع دستی
مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ۶۵ درصدی مجوزهای تولید محصولات صنایع دستی در سال گذشته در استان زنجان صادر شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فریدون میرزالو در مراسم گشایش چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی با بیان اینکه ۶۵ درصدی مجوزهای صادر شده برای تولید محصولات صنایع دستی در سال گذشته در استان زنجان بوده است، افزود: از ابتدای امسال تا ۱۵ بهمن ماه تعداد مجوزهای صادر شده ۹۴ درصد بیشتر از میزان پیش بینی‌ها محقق شده و این آمار نشان از رونق فعالیت‌های صنایع دستی در زنجان است.

وی با بیان ایکه تعداد مجوزهای صادر شده در استان زنجان بیش از پیش‌بینی‌های اولیه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی بوده است، ادامه داد: روند موجود در درخواست و صدور مجوزها نشان از فعالیت جدی مسئولان صنایع‌دستی در استان دارد.

میرزالو ملیله، چاروق و مس را به عنوان تولیدات شاخص صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته تعداد کارگاه‌ها وفروشگاه‌های تولید مس، چارق و ملیله افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه توسعه کارگاه‌های صنایع دستی باعث ایجاد ۱۵۵۰ شغل جدید در استان شده است، گفت: امروز فارغ‌التحصیلان حوزه هنر، طراحی صنعتی و صنایع‌دستی در این حوزه با استفاده از تکنیک‌های نوین در صدد ساخت محصولات نوین هستند که چنین مسابقاتی کمک شایانی در این عرصه به علاقه‌مندان خواهد کرد.

مهر

برچسب ها:

صنایع دستی ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما