1397/12/26

معاون وزیر صنعت:
76 درصد از واحدهای تولیدی فعال هستند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 43 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد، گفت: از تعداد 33 هزار واحد تولیدی 76 درصد فعال هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محسن صالحی نیا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تعداد شهرک های صنعتی افزود: بیش از 980 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب است که از این تعداد حدود 810 مورد فعال است.

وی اظهار داشت: از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، 562 شهرک صنعتی، 412 ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی است.

صالحی نیا اضافه کرد: 885 هزار نفر در حال فعالیت در این شهرک های و نواحی هستند که رونق تولید و اشتغال و توسعه صنعت کشور را ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی نیز ادامه داد: بیشتر این واحدها با ظرفیت 50 تا 70 درصد فعالیت می کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و با هدف توسعه چرخه اقتصاد طی امسال یکهزار و 400 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.

صالحی نیا اعلام کرد: تامین منابع مالی، سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی خط تولید، راه اندازی واحد‌های راکد و فعال کردن طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا اولویت برنامه های دولت برای حمایت از واحد‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: در این راستا و در مرحله نخست حمایت از صنعت 200 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق منابع بانکی، صندوق توسعه ملی و یارانه دولتی به این بخش اختصاص یافته است.

صالحی نیا گفت: 90 هزار میلیارد ریال از این میزان برای تامین سرمایه در گردش، 70 هزار میلیارد ریال برای اصلاح و نوسازی واحدها و 40 هزار میلیارد ریال برای طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: متقاضیان می توانند درخواست های خود را به کارگروه‌های مرتبط استانی تحویل دهند تا در صورت تصویب تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.

ایرنا

برچسب ها:

تولید ،صنعت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما