نگاهی به آمار صادرات صنایع دستی گلستان

1398/02/08

نگاهی به آمار صادرات صنایع دستی گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت:سال گذشته یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۷۰ دلار صنایع دستی استان گلستان از طریق گمرکی و چمدانی صادر شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ابراهیم کریمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع دستی گلستان در بازارهای جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهارداشت: سال گذشته یک میلیون و 448 هزار و 470 دلار صنایع دستی استان گلستان از طریق گمرکی و چمدانی صادر شد.

وی افزود: صادرات گمرکی صنایع دستی استان سال گذشته به وزن 278 هزار و 478 کیلوگرم و به ارزش 530 هزار و 720 دلار بود.

کریمی با اشاره به عمده‌ترین اقلام صادراتی در بخش صنایع دستی گفت: شیشه‌های سنتی، مبلمان چوبی، مس، گلیم، نمد، زیورآلات، سوزن‌دوزی و غیره است.

وی ادامه داد: صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی استان از قبیل نمد، گلیم، چرم، جاجیم، زیورآلات، سوزن‌دوزی و پلاس به وزن 50 هزار و 172 کیلوگرم و ارزش 917 هزار و 750 دلار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: عمده صنایع دستی استان به کشورهای آلمان، ترکیه، ترکمنستان، ایتالیا، ژاپن، کشورهای عربی، اسپانیا، آمریکا، دانمارک، کانادا و انگلیس صادر می‌شود.

وی یکی از مشکلات در استان را نداشتن پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی دانست و افزود: بخشی از صنایع دستی استان گلستان از گمرک استان‌های دیگر صادر می‌شود برای همین آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و اکثر صادراتی که از استان انجام می‌شود به صورت چمدانی است.

تسنیم

برچسب ها:

صنایع دستی ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما