عدم ارائه مدارک احتکار لوازم خانگی از سوی سازمان صنعت

1397/05/29

عدم ارائه مدارک احتکار لوازم خانگی از سوی سازمان صنعت
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با خبری مبنی بر کشف انبار احتکار لوازم خانگی در جنوب تهران که هفته گذشته اعلام شد، گفت: هنوز مدارک این شرکت تهیه نشده چون سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار است که مدارک آنها را تهیه کرده و در اختیار ما قرار دهد تا اگر تخلفی تحت عنوان احتکار مطرح باشد به آن رسیدگی می‌کنیم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدعلی اسفنانی در این باره اظهار کرد: در موضوع لوازم خانگی دو برند معروف خارجی داریم که هر دو متعلق به یک کشور هستند و ۲ انبار از آنها مشاهده کردیم که در یکی از انبارها ۵۰ هزار کالا و در انبار دیگر تعداد کمتری کالا وجود داشت. در مورد اول هنوز مدارک آن تهیه نشده چون سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار است که مدارک آنها را تهیه کرده و در اختیار ما قرار دهد که اگر تخلفی تحت عنوان احتکار مطرح کردند، ما به آن رسیدگی می‌کنیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: در مورد برند دیگر لوازم خانگی بررسی‌ها انجام گرفته و محرز شد که احتکاری صورت نگرفته و این انبار موردی از حیث احتکار نداشت.
به نوشته ایسنا، اسفنانی در رابطه با اینکه فعالیت‌های سازمان تعزیرات در حوزه عرضه گوشت در آستانه عید قربان به چه صورت است، توضیح داد: یکی از مواردی که در لیست اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود دارد موضوع گوشت قرمز است که اگر کسی آن را بدون مجوز نگهداری کند ممکن است که بحث احتکار در این خصوص هم مصداق پیدا کند. ما نظارت جدی داریم که در آستانه عید قربان مردم عزیز دچار مشکل نشوند.
وی در رابطه با نظارت سازمان تعزیرات بر فروش دام زنده در آستانه عید قربان گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در محل‌های عرضه و محل‌هایی که نگهداری دام انجام می‌شود، نظارت داریم و در موضوع قاچاق دام زنده هم نظارت می‌کنیم که این نوع قاچاق به خارج از کشور صورت نگیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: هیچ دلیلی برای گرانفروشی نیست و ما هر جایی که این موضوع را مشاهده کنیم با آن برخورد می‌کنیم.
اسفنانی افزود: موارد فردی تحت عنوان گرانفروشی وجود داشته که شکایت شده و به آن رسیدگی کردیم ولی اینکه مجموعه قابل توجهی در این رابطه باشد، نداشتیم.
وی در خصوص نرخ دقیق گوشت اظهار کرد: این موضوع را سازمان پشتیبانی امور دام اعلام کرده و در موضوع اعلام شده که هر کیلو گوشت حداکثر ۳۳ هزار تومان باید ارایه شود. در مورد نرخ گوشت گرم داخلی هم سازمان حمایت باید آن را اعلام کند که قیمتی که این سازمان اعلام کرده مبنا است.

برچسب ها:

کمبود ،احتکار ،گران