نکات کلیدی برای خرید یک یخچال فریزر مناسب

1398/03/08

راهنمای خرید؛
نکات کلیدی برای خرید یک یخچال فریزر مناسب
این روزها با توجه به نوسانات و افزایشی که قیمت یخچال داشته، باعث شده که انتخاب این محصول با توجه به تکنولوژی‌های مختلف و همچنین قیمت‌های مختلف سخت‌تر شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، قیمت یخچال در این روزها با توجه به نوسانات و افزایشی که داشته باعث شده که انتخاب این محصول با توجه به تکنولوژی‌های مختلف و همچنین قیمت‌های مختلف سخت‌تر شود اما امروز کارشناسان ما برای شما راهنمای خرید یخچال فریزر را قرار دادند که بتوانید خرید یخچال فریزر خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

فقط توجه داشته باشید که ما در انتها فروشگاهی را به شما پیشنهاد خواهیم داد که طی بررسی‌های ما دارای قیمت‌های بسیار فوق‌العاده و همچنین لوازم خانگی و صوتی و تصویری و از جمله همین یخچال‌های اورجینال و با گارانتی‌های اصل است. ضمناً این فروشگاه شرایط فروش اقساطی لوازم خانگی را برای شما فراهم اورده است. پس با ما همراه باشید.

برترین برندهای یخچال فریزر

طبق نظرسنجی‌ها و تست‌های کارشناسان ما برترین برندهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به صورت زیر است:

بهترین یخچال‌های خارجی

یخچال فریزر بوش، یخچال فریزر سامسونگ، یخچال فریزر ال جی، یخچال فریزر بکو، یخچال هایسنس، یخچال فریزر کنوود، یخچال فریزر هیتاچی، یخچال ایندزیت، یخچال شارپ، یخچال تی سی ال، یخچال مجیک، یخچال میدیا، یخچال زیرووات، یخچال زیمنس و یخچال آاگ

بهترین یخچال‌های ایرانی

یخچال اسنوا، یخچال الکترواستیل، یخچال امرسان، یخچال دوو، یخچال ایستکول، یخچال سام، یخچال هیمالیا، یخچال فیلور، یخچال سیلور، یخچال هاردستون، یخچال پارس و یخچال سینجر

البته برندهای معتبر دیگری هم هستند که دارای کیفیت مطلوبی هستند که ما سعی کردیم برندهای معتبر و همچنین پر فروش تر را قرار دهیم که از شما خواهشمندیم که چنانچه به برندی اعتماد کامل دارید در قسمت نظرات همین مطلب نام ان را قرار دهید تا با بررسی‌های کارشناسانمان در لیست فوق قرار دهیم.

انواع یخچال فریزر

یخچال‌های فریزر بالا: این نوع یخچال‌ها که در واقع اولین و قدیمی ترین یخچال‌ها نیز این طراحی را داشتند به این صورت است که در بالا فریزر قرار دارد و در قسمت پایین یخچال قرار گرفته است. یخچال فریزر بالا از این رو خیلی مناسب نیست که برای برداشتن مواد لازم از قسمت یخچال باید به طور پیوسته خم شوید و در بلندمدت آزاردهنده است. با این حال این مدل یخچال‌ها از متداول‌ترین نمونه یخچال در بین شرکت‌های تولید کننده یخچال به حساب می‌آید. که از قیمت ۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

یخچال فریزر پایین: این مدل یخچال‌ها برعکس یخچال‌های فریزر بالا هستند یعنی فریزر در قسمت پایین و یخچال در بالا قرار دارد که اکثر یخچال‌های امروزی به این صورت طراحی شده اند. این طراحی علاوه بر راحتی و سهولت استفاده و عدم نیاز به خم شدن مکرر، دارای ظرفیت مناسب و عمیق و همچنین دید و دسترسی کافی به مواد غذایی درون یخچال دارد. یخچال فریزر پایین در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اکثر تولیدکنندگان در طراحی یخچال‌های خود از این سبک استفاده می‌کنند. به دلیل طراحی جدیدتر و مشتری پسندانه تر، قیمت این نوع یخچال‌ها از ۷۰۰ دلار شروع می‌شود.

یخچال فرنچ دور: طراحی یخچال‌های درب فرانسوی بسیار جالب توجه است به این صورت که قسمت فریزر در پایین یخچال قرار دارد و بخش یخچال نیز که در بالا قرار گرفته خود به دو قسمت تقسیم می‌شود که توسط دو در که به طرفین باز می‌شود از هم جدا شده است. این مدل یخچال برای کسانی که با کمبود فضا مواجه هستند بسیار مفید است. این نوع یخچال‌ها گرچه دارای فضای زیادی برای نگهداری مواد غذایی هستند اما نیازمند فضای بیشتری در آشپزخانه نیز هستند. اما جادار بودن این نوع یخچال‌ها مزیت غیر قابل انکاری نیست. قیمت این یخچال‌ها از ۱۲۰۰ دلار به بالا شروع می‌شود.

ساید بای ساید: در یخچال‌های ساید بای ساید همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، یخچال و فریزر در کنار هم قرار می‌گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که دیر به دیر به خرید می روید و از قسمت فریزر به اندازه قسمت یخچال استفاده می‌کنید، این مدل یخچال‌ها انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. اما باید دقت داشته باشید چون طراحی ساید بای ساید به این گونه است که دارای برش عمودی هستند، در دو طرف فضای کم و باریکی خواهید داشت و برای نگهداری مواد حجیم این یخچال‌ها چندان مناسب نیستند. پس اگر نیاز به ظرفیت زیادی برای نگهداری مواد غذایی دارید این یخچال‌ها گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

یخچال‌های دوقلو: اگر تعداد افراد خانواده تان زیاد است و عادت به زیاد خرید کردن دارید و نیاز به حجم زیادی نیز دارید، بهترین گزینه برای شما یخچال‌های دوقلو هستند. این یخچال‌ها مانند یخچال‌های ساید بای ساید هستند اما بسیار حجیم‌تر از ان هاست. و قسمت فریزر و یخچال آنها بسیار بزرگ و جداگانه است و دیگر مشکل کمبود فضا در یخچال ساید بای ساید در این نوع یخچال‌ها وجود ندارد. حمل و نقل این یخچال‌ها نیز ساده‌تر است چون هر قسمت را می‌توان جداگانه حمل کرد. اما تنها ایرادی که این یخچال‌ها دارند این است که به فضای زیادی نیاز دارند. و بخصوص امروزه که مردم علاقه مند هستند یخچال را نیز بین کابینت‌ها قرار دهند، استفاده از این نوع یخچال‌ها خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

یخچال‌های کوچک یا هتلی: یخچال‌های کوچک امروزه فروش بسیار بالایی در بازار لوازم خانگی نیز دارند زیرا با توجه به ابعاد مناسبی که دارند برای نگهداری در اتاق‌های خواب اداره جات و مغازه نیز مناسب می‌باشند. این یخچال‌ها به نام‌های یخچال می و یخچال هتلی نیز شناخته می‌شوند که علاوه بر ابعاد بسیار کوچک فضای فوق العاده ای را برای نگهداری مواد غذایی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات و قابلیت‌های یخچال

موتور اینورتر خطی یخچال: یکی از قابلیت‌های یخچال‌های جدید استفاده از موتور اینورتر خطی است. این نوع موتور یخچال نسبت به مدل‌های سنتی قابلیت‌های بسیاری دارد که در ادامه آنها را عنوان می‌کنیم.

* در این مدل‌ها از کمپرسورهای پیشرفته با تکنولوژی بالاتر و تر نسبت به مدل‌های گذشته استفاده شده است.
* موتورهای اینورتر خطی متناسب با جریان متناوب و با فرکانس مورد نیاز فعالیت می‌کند.
* استفاده از این فناوری در یخچال‌های جدید مصرف برق به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.
* کاهش صداهای اضافه و استهلاک بسیار کمتر نسبت به مدل‌های سنتی

آبریز و یخساز: ابتدا قبل از خرید یخچال‌هایی با این قابلیت‌ها باید ببینید که ظاهر این یخچال‌ها را می‌پسندید یا خیر. چرا که وجود این مزیت‌ها مستقیماً روی ظاهر یخچال تاثیر دارد. همچنین برای این مدل‌ها باید خودتان مخزن آب را پر کنید. تمامی این مسایل را در نظر بگیرید.

سرمای انحصاری: این ویزگی بیشتر در یخچال‌های پیشرفته با دو کمپرسور وجود دارد. این قابلیت باعث عدم تاثیرگذاری بخشهای مختلف یخال فریزر روی هم می‌شود و نتیجه آن نگهداری بهتر از مواد غذایی در یخچال است. هنگامی که در یخچال‌هایی با دو کمپرسور هوای سرد فریزر بر روی مواد غذایی داخل یخچال تاثیر نگذارد که به دنبال آن رطوبت در فریزر کاهش یافته و در عوض در یخچال افزایش می‌یابد که همین موضوع باعث ماندگاری بیشتر مواد غذایی می‌شود.

یخچال‌های هوشمند

امروزه قابلیت‌هایی به یخچال‌ها اضافه شده است که در چند سال گذشته شاید حتی به ذهن هم خطور نمی‌کرد. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی ویژگی‌هایی مثل دوربین، اینترنت، دستیار صوتی و… به سایر قابلیت‌های یخچال‌ها اضافه شده است.

نتیجه گیری

شاید قبل از خواندن این مطلب خرید یخچال فریزر برای شما یک امر ساده محسوب می‌شد اما اینطور نیست با توجه به مواردی که گفته شده به یاد داشته باشد که مواد دیگری چون برچسپ انرژی یخچال فریزر و گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید یخچال باید به یاد داشته باشد.

مهر
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما