تولید لوازم خانگی ایرانی رونق گرفته است

1398/03/20

تولید لوازم خانگی ایرانی رونق گرفته است
با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش لوازم خانگی طی ماه‌های گذشته و بالتبع نوسانات نرخ ارز این بازار با چالش های متفاوتی روبه رو شد و برخی در این شرایط به سوء استفاده هر چه بیشتر مبادرت ورزیدند .
به گزارش دنیای لوازم خانگی، با افزایش عرضه لوازم خانگی و کاهش نرخ ارز، اُفت قیمت در بازار مذکور آغاز شده است.

حالا پس از گذشت چند ماه از رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی، تقریبا خرید و فروش رونق گرفته اما سوالاتی درباره وضعیت آینده بازار لوازم خانگی و همکاری برندهای کره ای ذهن مصرف کنندگان را مشغول کرده است.

در حال مذاکره با شرکت های کره‌ای هستیم، هیچ کدام از برند های کره ای ورشکست نشده اند

یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در خدمات پس از فروش برندهای لوازم خانگی کره‌ای در ایران مشکلی وجود ندارد و طبق ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این شرکت ها به ارائه خدمات می‌پردازند.

این منبع آگاه گفت: در زمینه تأمین قطعات برای تولید محصولات جای نگرانی نیست و در حال مذاکره با طرف های کره ای هستیم تا مشکلات پیش رو حل شود. البته یک سری افراد سودجو، در حال سیاه نمایی در بازار هستند و در برخی موارد شایعه سازی هایی مبنی بر ورشکست شدن شرکت های کره ای و یا افزایش قیمت ها انجام می دهند که این موضوعات به طور کل تکذیب می شود.

وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه بر فعالیت برندهای لوازم خانگی کره ای بی تأثیر نبود ولی همچنان مذاکرات با روند خوبی در حال انجام است .

بانک‌های کره جنوبی با شرکت‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند

پویا فیروزی، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: کشور کره جنوبی، پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است، اما بانک‌های این کشور با شرکت‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند. حتی در چند مورد دولت کره مستقیما دخالت کرد و وارد عمل شد، اما بانک منافع مدیریتی سهامداران خود را در نظر گرفت و پول را جابجا نکرد. بنابراین بخشی از پول‌ها بلوکه شد و بخشی هم برگشت خورد.

فیروزی ادامه داد: سفیر این کشور هم تمایلش را برای ادامه روابط تجاری با ایران اعلام کرده اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

به گفته وی صندوق ضمانت صادرات هنوز از فعالان تجاری کشور کره جنوبی، حمایتی انجام نداده است.

تولید کالای ایرانی در سطح کارخانه‌ها افزایش یافته است

فریدون نصیری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه با بیان اینکه بازار لوازم خانگی آرام است، گفت: به لحاظ افزایش یا کاهش قیمت لوازم خانگی، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را در این بازار داشت.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی مجوزدار در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد واحد‌های صنفی بدون پروانه در صنف فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در دست نداریم.

نصیری گفت: اگر نرخ ارز به سرعت در بازار تغییر کند، قطعا در تهیه مواد اولیه تأثیر گذار خواهد بود و تولیدکنندگان بنا بر تغییر نرخ ارز تا حدی قیمت‌های خود را افزایش یا کاهش می‌دهند.

وی با بیان اینکه تولید کالای ایرانی در سطح کارخانه‌ها افزایش یافته است، افزود: امسال ۴۰ درصد اشتغال، در این صنف بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه یادآوری کرد: این صنف نیز همانند سایر اصناف در جهت تحقق رونق تولید،، گام‌های بلندی تا پایان سال بر می‌دارد که امیدواریم مسئولان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه، ادامه داد: در طی این سالها در ارتباط با پیگیری و رسیدگی به شکایات مردم همکاری و هماهنگی خوبی با سازمان تعزیرات داشته ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه درخصوص رسیدگی شکایات مردمی گفت: خوشبختانه در طی این سالها در ارتباط با پیگیری و رسیدگی به شکایات مردم همکاری و هماهنگی خوبی با سازمان تعزیرات داشته ایم.

نصیری در پایان گفت: امیدواریم بازار لوازم خانگی آشپزخانه روند رو به رشد خود را طی کند و همه کالا‌ها با تولید ایرانی ساخته و وابستگی به خارج کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

لوازم خانگی ،تولید ،رکود 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما