کشف کالای قاچاق در البرز

1398/04/12

کشف کالای قاچاق در البرز
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف 44 میلیون قلم کالای قاچاق در سال 97 خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رامین ربیعی ضمن اعلام این خبر گفت: در سال 97 تعداد ده هزار و 439 مورد بازرسی در راستای کشف کالای قاچاق صورت گرفت که در نهایت منجر به تشکیل یک هزار و 9 فقره پرونده شد.

ربیعی با اشاره به ارزش ریالی کشفیات قاچاق کل کشور در سال 97 که حدود هفت هزار و 130 میلیارد ریال است افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان البرز عدد پنج هزار و 370 میلیارد ریال را نشان می دهد.

بنا به گفته این مقام مسول تعداد کالاهای قاچاق کشف شده استان البرز 44 میلیون و 803 هزار و 989 قلم کالا است.

سرپرست سازمان صمت استان البرز در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارهای مقایسه ای سال 97 نسبت به سال 96 تعداد پرونده های متشکله سه درصد، میزان بازرسی های صورت گرفته 28 درصد و ارزش ریالی کشفیات قاچاق، سه هزار و 750 درصد رشد داشته است.

ربیعی درباره گروه‌های کالایی کشف شده اظهار داشت: لوازم خانگی، مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی- آزمایشگاهی جزو گروه‌های کالایی هستند که بیشترین آمار کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

وی در خاتمه بیان کرد: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش ارزش ریالی کشفیات قاچاق و در بخش تعداد پرونده های متشکله به ترتیب جایگاه اول و دوم کشور را بدست آورده است.

بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

ایلنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما