بهترین تلویزیون‌های سامسونگ برای بازی‌های ویدیویی

1398/10/09

بهترین تلویزیون‌های سامسونگ برای بازی‌های ویدیویی
به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده‌ایم و می‌دانیم که یک سال دیگر همین روزها، کنسول‌های ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 روانه بازار خواهند شد و قرار است به نوعی نسل جدید را کلید بزنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، همانطور که بدیهی است، تهیه یک سخت‌افزار قدرتمند برای تجربه بهتر بازی‌های ویدیویی کافی نیست. اگر کیفیت و گرافیک بهتر می‌خواهید، باید تلویزیونی توانمند و جدید داشته باشید.

در نسل فعلی نگاهی اجمالی به فناوری‌های جدید پردازش تصویر مثل HDR و استفاده از رزولوشن 4K در کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس داشته‌ایم. اما در هر صورت برای نسل بعد بیش از گذشته باید مجهز باشیم.

اگرچه صحبت از 8K هم به میان آمده، اما مشخص است که فعلا فاصله زیادی تا همه‌گیر شدن این رزولوشن داریم و بهترین شانس ما برای نسل بعدی همان کیفیت 4K خواهد بود. هرچند این بار توسعه‌دهندگان پا را فراتر از نرخ فریم ریت ۶۰ گذاشته‌اند و با جرئت از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه صحبت می‌کنند و همچنین مدعی هستند بازی‌های نسل جدید روی نمایشگرهای 1080p هم وضوح و کیفیتی به مراتب بالاتر از قبل خواهند داشت.

اما همانطور که تماشای یک فیلم با رزولوشن 1080p و فریم ریت ۳۰ روی یک تلویزیون 4K و ۶۰ هرتز تفاوتی ایجاد نمی‌کند، در سوی مقابل در اختیار داشتن محتوای گیم 4K و فریم ریت ۱۲۰ روی یک تلویزیون 1080p و ۶۰ هرتز هم چیزی دستگیرمان نمی‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهیم نهایت استفاده و لذت را از کنسول‌های نسل بعدی ببریم، لازم است دست به کار شده و یک تلویزیون جدید با حداقل امکانات 1080p یا 4K، تکنولوژی HDR و نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز خریداری کنیم. ولی در ابتدا لازم است توضیحاتی به زبان ساده در مورد این فاکتورها داشته باشیم تا متوجه شویم اصلا داریم در مورد چه صحبت می‌کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

رزولوشن 1080p و 4K و 8K چیست و چقدر تفاوت دارد؟

وقتی می‌گوییم رزولوشن یک نمایشگر 1920×1080 (که به اختصار 1080p شناخته می‌شود) است، یعنی ۱۹۲۰ پیکسل در طول و ۱۰۸۰ پیکسل در عرض این نمایشگر وجود دارد و می‌تواند ضریبی از این ارقام را به تصویر بکشد.

رزولوشن 4K به معنای ضریب 3840×2160 است؛ می‌توان گفت رزولوشن 4K در حقیقت چهار برابر 1080p پیکسل دارد. این موضوع در مورد 8K هم به همین ترتیب است. طوری که رزولوشن 8k در واقع چهار برابر رزولوشن 4K پیکسل دارد. تصویر فوق این موضوع را به سادگی برای شما روشن می کند.

HDR چیست؟

مخفف عبارت High Dynamic Range به معنای طیف پویایی بالای رنگ‌ها بوده، که در واقع امکان نمایش تعداد بسیار بیشتری از رنگ‌ها، از تاریک‌ترین تا روشن‌ترین را میسر می‌کند. به همین ترتیب نسبت کنتراست تلویزیون با استفاده از تکنولوژی HDR به شدت افزایش پیدا کرده و تصاویری واقعی‌تر و جذاب‌تر را به تصویر می‌کشد.

در حال حاضر HDR چند شاخه مختلف دارد که هر کدام در قیاس با دیگری امکاناتی دارند. دو تکنیک به نام‌های HDR10 و +HDR10 وجود دارند که تفاوت آنها به عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی بر می‌گردد. HDR10 استاندارد اصلی فیلم‌های سینمایی بلوری است که از پردازش رنگ ۱۰ بیتی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ استفاده می‌کند. +HDR10 هم که برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد، ضمن حفظ توانایی پردازش رنگ ۱۰ بیتی، نرخ حداکثر روشنایی را تا ۴۰۰۰ بالا برده است.

نرخ تازه‌سازی تصویر یا Motion Rate چیست؟

همان‌گونه که نرخ فریم ریت در بازی‌های ویدیویی بسیار حائز اهمیت هستند، نرخ تازه‌سازی تصاویر یا Refresh Rate یا Motion Rate هم در همین زمینه در تلویزیون‌ها موثر و حیاتی هستند.

رفرش ریت در واقع نرخی است که نشان می‌دهد تصویر (فریم) نمایش داده شده روی تلویزیون شما در هر ثانیه چند بار تغییر می‌کند که با معیار هرتز (Hz) شناسایی می‌شود. تمام تلویزیون‌های امروزی از حداقل نرخ رفرش ۶۰ هرتز برخوردار هستند، و برخی مدل‌های بالاتر و گران قیمت‌تر نیز نرخی معادل با ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز ارائه می‌دهند.

گفتنی است برخی از تلویزیون‌ها نیز با نام ۵۰ یا ۱۰۰ هرتز شناخته می‌شوند؛ این موضوع به منطقه محل سکونت شما مرتبط است، ولی در عمل هیچ فرقی با ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز ندارند. در واقع ۵۰ و ۶۰ هرتز یکسان و ۱۰۰ و ۱۲۰ هرتز هم یکسان هستند. بدیهی است که این نرخ تازه‌سازی تصویر هر چه بیشتر باشد، بهتر است و تصویری روان‌تر، زیباتر و عمیق‌تر جلوی چشمان شما نقش خواهد بست.

این نرخ در تلویزیون‌های سامسونگ با نام Motion Rate شناخته می‌شود؛ وقتی یک تلویزیون با موشن ریت ۱۲۰ ارائه می‌شود به این معنا است که نرخ رفرش ۶۰ هرتز واقعی داشته و با استفاده از تکنولوژی‌های ویژه سامسونگ به اندازه ۱۲۰ هرتز شبیه‌سازی شده است. در مورد موشن ریت ۲۴۰ هم به همین ترتیب، یعنی نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز واقعی با شبیه‌سازی ۱۲۰ هرتز که تصاویری زیباتر و روان‌تر را به نمایش می‌گذارد.

حالا که با سه‌تا از اصلی‌ترین فاکتورهای مهم در تهیه یک تلویزیون جدید آشنا شدیم، می‌خواهیم بهترین تلویزیون‌های حال حاضر سامسونگ در بازار ایران را با در نظر گرفتن انواع بودجه مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با توجه به نیازهایتان، بهترین انتخاب را برای تجربه بازی‌های ویدیویی طی سال‌های آینده داشته باشید. با ویجیاتو همراه باشید.

دیجیاتو

برچسب ها:

سامسونگ ،تلویزیون ،کنسول 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما