1397/10/09

همکاری دستگاه قضا با صنایع
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: 152 واحد تولیدی این استان بدون تشکیل پرونده قضایی از ابتدای امسال تاکنون به چرخه تولید بازگشته اند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی ، دادگستری خراسان رضوی به نقل از سید امیر مرتضوی در جریان بازدید از شهرک صنعتی فریمان گزارش داد: عمده مشکلات پرونده های صنعتگران با اداره دارایی، بیمه و سایر سازمانهای مرتبط در روش محاسبات سود و جرائم، نوع قراردادهای بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و مصادره اموال یا کارخانه های آنها توسط بانکها است.
وی ادامه داد: مهمترین هدف دادگستری حمایت از سرمایه گذاری مشروع، ارتقای امنیت اقتصادی و افزایش اشتغال است و همین امر سبب شده این تعداد بنگاه اقتصادی در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگردند.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: همچنین برای رفع مشکل 40 واحد صنعتی دیگر در خراسان رضوی نشستهایی با دستگاههای خدمات رسان از جمله دارایی، تامین اجتماعی و بانکها برگزار و 15 بخشنامه و دستورالعمل مختلف در این زمینه برای تسهیل کار آنها صادر شده است.
وی هدف دستگاه قضایی را در تعامل با صنعت، ارتقاء امنیت اقتصادی اعلام و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به رویه کار جمعی میان مسئولان اشاره داشتند که باید این رویکرد در همه سطوح انجام شود تا دیگر شاهد بروز مشکلی نباشیم و شرایط برای کار بنگاههای اقتصادی آسان شود.
در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان قضایی و اقتصادی فریمان حضور داشتند.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 38 مورد فعال هستند. دو هزار و 424 واحد صنعتی با اشتغال 74 هزار و 966 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند که معادل 9.2 درصد اشتغال کشور و 40 درصد صنایع استان است.

ایرنا

برچسب ها:

صنعت ،تولید ،اقتصاد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما