با بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی بیشتر آشنا شوید

1399/01/19

راهنمای خرید:
با بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی بیشتر آشنا شوید
در سال 2020 هرچند سایز های بزرگ‌تر از 55 اینچ به تدریج سهم بیشتری از بازار تلویزیون های ال سی دی را از آن خود می کنند همچنان سایز 55 اینچ بیشترین محبوبیت بازار را دارد، در این نوشتار قصد داریم با توجه به محبوبیت تلویزیون های 55 اینچی در میان سایر سایز ها به معرفی بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی برای خرید در سال 2020 بپردازیم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سال 2019 سال خوبی برای تلویزیون ها به شما می رفت زیرا در اکثر تست ها ورژن های سال 2019 بسیار بهتر از ورژن های قبلی عمل می کردند و امکانات بسیار خوبی به آن ها اضافه شده و یا تکنولوژی های قبلی به بلوغ رسیده بودند اما حالا نوبت به بررسی و معرفی بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی رسیده است.

تلویزیون سونی X950G

اگرچه رنگ های اشباع شده از نظر زیبایی شناسانه زیبا هستند اما همیشه دقیق نیستند. اگر برای دقت رنگ ارزش قائلید ولی برنامه ای برای کالیبره کردن و تنظیم رنگ تلویزیون خود ندارید تلویزیون سونی 950G بهترین تلویزیون 55 اینچ برای دقت رنگ است.

این مدل دقیق‌ترین باز تولید رنگ را در تست های انجام شده دارا می باشد. این تلویزیون می تواند روشنایی خوبی از خود بروز دهد که برای تلویزیون های HDR یک ویژگی بسیار مثبت است زیرا برجسته ترین ویژگی ها را نشان می دهد.نمایش در حین نمایش حرکات بسیار عالی است، اما به دلیل تأخیر ورودی آن تا حدودی برای بازی ها خیلی مناسب نیست، اما برای کسانی که گهگاه و به صورت تفننی بازی می کنند کفایت می کند.

این تلویزیون با نسبت کنتراست بالا و یکنواختی رنگ سیاه خوب، برای تماشای تلویزیون در اتاق های تاریک مناسب است. هرچند این تلویزیون دارای ویژگی های مثبت زیادی است اما می توان به برخی ویژگی های منفی آن که ممکن است با قصد خرید شما در تضاد باشد اشاره کرد. این تلویزیون دارای زاویه دید بالا نیست و برای منازلی که فضای نشستن و تماشای تلویزیون وسیعی در نظر گرفته اند ایده آل نیست.

در کل اگر به دقت رنگ اهمیت زیادی می دهید این تلویزیون می تواند گزینه مناسب شما باشد و یکی از بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی در این محدوده قیمتی است.

تلویزیون سونی A9G OLED

یکی از بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی A9G OLED است. یک جانشین بسیار عالی برای مدل قدیمی تر سونی به نام A9F OLED است که تا حدودی کمیاب است. این تلویزیون اولد استثنایی با کیفیت تصویر عالی و زاویه دید مناسب است. این تلویزیون رنگ سیاه مناسبی را ارائه می کند. از یک عملکرد مناسب HDR و رنگ های واضح و درخشان برخوردار است.

طرفداران تماشای مسابقات ورزشی از توانایی نشان دادن حرکات واضح به دلیل پاسخ تقریباً لحظه ای از آن لذت خواهند برد.گیمرهای غیر حرفه ای از تأخیر کم زمان ورودی تلویزیون لذت خواهند برد اما افراد حرفه ای تر ممکن است چیزی سریع تر نیاز داشته باشند. این تلویزیون برای اتاق های با نور متوسط مناسب‌ تر است زیرا نمی تواند در حالت SDR خیلی روشن باشد. در کل این مدل یکی از بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی در اکثر نقد های معتبر لوازم خانگی است.

تلویزیون سونی X800G

تلویزیون X800G سونی یکی از مناسب ترین تلویزیون های 4K است که با قیمت پایین عرضه می گردد. این تلویزیون از پنل IPS 4k مناسب و با زاویه دید گسترده و روشنایی بالاست. تصاویر با حرکت سریع مانند تصاویر ورزشی را به خوبی پوشش می دهد و برای گیمرهایی که به صورت تفریحی بازی می کنند مناسب است زیرا تأخیر زمان ورودی آن بسیار کم است؛ مانند اکثر تلویزیون های سونی، از Android TV برای ویژگی های هوشمند تلویزیون خود استفاده می کند و انتخاب زیادی از برنامه ها و رابط های بصری کاربردی ارائه می دهد.

متأسفانه این تلویزیون نمی تواند رنگ سیاه خوبی را ارائه کند. در حالی که زمان تأخیر آن برای اکثر گیمر ها مناسب است اما به احتمال زیاد برای بازی های رقابتی کم خواهد بود. به طور کلی اگر یک تلویزیون مناسب و معقول بدون هزینه های گزاف هستید این مدل مناسب شماست و امکانات Android TV و طیف گسترده ای از رنگ ها را با قیمتی مناسب به شما عرضه می نماید.

مقایسه تلویزیون های سونی با سامسونگ و ال جی

تلویزیون های سونی برخی از سخت افزار های خود را از سایر شرکت های سازنده تأمین می کند مثلاً صفحه نمایش خود را از سایر برند ها تهیه کرده و امکانات مخصوص به خود را به آن می افزاید. در کل ویژگی های مثبت و منفی آن را به اختصار در قیاس با سایر برند ها در اختیار شما قرار می دهیم.

از ویژگی های مثبت سونی می توان به ساپورت مناسب حرکات اشاره کرد که یکی از نشانه های تلویزیون های شرکت های پیشگام است. بهترین کارایی درونی را دارند و از ویژگی flicker برای افزایش وضوح تصویر برخوردار است. تلویزیون های سونی حتی در مدل های با قیمت پایین هم از اکثر تلویزیون ها در بالا بردن و بهبود کیفیت تصاویر با کیفیت پایین توانمند تر هستند.

از ویژگی های منفی آن می توان به کند شدن در زمان استفاده از ویژگی های هوشمند آن است. اگر چه Android TV بد نیست و کند شدن در سایر برند ها نیز متداول است ولی تلویزیون های سونی در این مورد بیشتر مستعد کند شدن هستند. دیگر ویژگی منفی که می توان به آن اشاره کرد قیمت بالای تلویزیون های سونی است که از بیشتر هم رده های خود از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

برند سونی در قیاس با برند سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ دارای کیفیت تصویر متفاوتی با تلویزیون های سونی است و در کل با هم توانایی رقابت خوبی دارند. تفاوت محسوس بین این دو برند خصوصاً در مدل های رده بالای آن ها در کیفیت ساخت فیزیکی آن ها می باشد.

برند سونی در مقایسه با برند ال جی

تلویزیون های سونی در کل دارای تصاویر بهتری در مقایسه با ال جی هستند. حتی مدل های IPS که از پنل های مشترک باال جی استفاده می کنند از درخشش بهتری برخوردارند و یکنواختی بهتری دارند.

به عنوان یک قاعده کلی نمی توان گفت که خرید یک تلویزیون سونی اشتباه است و از این کار خود پشیمان نخواهید شد. قیمت های آن خیلی عالی نیست اما مدل های براویا XBR می تواند یک انتخاب اطمینان بخش باشد. پلت فرم هوشمند اندرویدی تلویزیون های سونی بهترین نیست اما قابل قبول است و معمولاً تلویزیون خوبی را تجربه خواهید کرد.

تنوع تلویزیون های سونی خیلی زیاد نیست. تمرکز آن ها بیشتر روی مدل های میان رده و رده بالاست. البته برخی مدل های اقتصادی با قیمت پایین نیز ارائه داده است که کیفیت آن قابل قیاس با رده بالا ها نیست.

نحوه نام گذاری تلویزیون های سونی در ابتدا ممکن است برای ما کمی عجیب به نظر بیاید اما حروف G برای مدل های سال 2019 وF برای 2018 و E برای 2017 است. مدل های اقتصادی با KDL شروع می شود و مابقی با XBR شروع می شود. اولین رقم های موجود در کد، اندازه و 3 تای آخر مدل تلویزیون هستند. برای مثال XBR55X900F یک مدل باکیفیت 55 اینچی در سال 2018 است در حالی که KDL32W600D مدل 32 اینچی با بودجه اقتصادی سال 2016 است.

ویژگی های هوشمند سونی

اگر تا به حال از تلفن یا تبلت اندروید استفاده کرده باشید حتماً با پلت فرم Android TV سونی آشنایی دارید. اگرچه در مدل های آخر خود بهبود زیادی پیدا کرده است اما بهترین نوع خود نیست و خیلی سریع نیست؛ اما ازنظر ویژگی های مختلف و تعامل بسیار خوب با دستگاه های دیگر از جمله تلفن های همراه، دسترسی بسیار سریعی به محتوا فراهم می کند.

در حالی که از نظر ظاهری خیلی تغییر نکرده است اما عملکرد آن روز به روز بهتر شده است.مدل های اخیر بهاندروید 8 با نامAndroid Oreo بروزرسانی شده است. رابط کاربری آن بسیار سریع شده است و استفاده آن بسیار آسان است. البته خیلی از مدل های 2019 آن ممکن است این بروز رسانی را دریافت نکرده باشند.

رابط کاربری تلویزیون های سونی

رابط کاربری بسیار ساده و زیبا است و به چندین ردیف تقسیم می شود و هر ردیف محتوای برنامه های مختلف را ارائه می دهد. این ردیف ها می توانند به دلخواه شما تنظیم شوند یا حتی به طور کامل غیرفعال شوند.تلویزیون های سونی همیشه محتواهای خاصی را پیشنهاد می کنند، اما تا همین اواخر آن ها را غیر فعال کرده و به طور کلی رابط کاربری بدون هرگونه آگهی بود.

با این حال در تلویزیون هایی که به اندروید 8 مجهز شده اند تعداد زیادی تبلیغ وجود دارد که به طور معمول نمی توانند غیرفعال شوند. خوشبختانه این تبلیغات همیشه نمایش داده نمی شوند و بسته به موقعیت شما ممکن است هرگز نمایش داده نشوند.

اپلیکیشن های کاربردی و امکانات تلویزیون های سونی

تلویزیون های اندرویدی از جمله سونی و برخی از مدل های رده بالای هایسنس به Google Play Store دسترسی دارند. این فروشگاه برنامه امکانات گسترده ای برای انتخاب در دسترس شما قرار می دهد.

کنترل صدا در تلویزیون های سونی

کنترل صدا در تلویزیون های سونی که دارای Android TV هستند از طریق جستجوی صوتی امکان پذیر است. دکمه جستجوی صوتی را روی کنترل فشار دهید و چیزی که به دنبال آن هستید بگویید و در فروشگاه گوگل، یوتیوب و… نتایجی را به شما نمایش خواهد داد.

این روش از جستجو از طریق کنترل سریع‌تر است. این ویژگی داخلی به اندازه جستجوی صوتی سامسونگ قوی نیست که توانایی کنترل روشنایی و کنتراست را برای تنظیمات تلویزیون انجام دهد؛ اما امکان جستجوی خوبی همچون گوگل در اختیار شما قرار می دهد.

کنترل تلویزیون سونی

این کنترل دسترسی سریع به Netflix و Google Play Movies دارد و از میکروفونی برخوردار است که امکان استفاده از جستجوی صوتی را به شما می دهد.

برنامه Remote App تلویزیون های سونی

برنامه امکان دسترسی از راه دور تلویزیون های هوشمند سونی معروف به Video & TV Sideview است و به خوبیبرنامه های مشابه برند های دیگر از جمله روکو در TCL نیست. این برنامه می تواند تقریباً کل تلویزیون شما را کنترل کند. از جمله این عملکرد ها می توان به باز کردن برنامه های خاص به طور مستقیم و همچنین به عنوان میکروفون برای ویژگی های کنترل صدا کار کند اما این ویژگی نمی تواند فایل ها را از موبایل یا تبلت شما روی تلویزیون پخش کند.

ال کا ایران

برچسب ها:

تلویزیون ،سونی ،سامسونگ ،ال جی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما