اتو بخار چه تفاوت هایی با اتو پرسی دارد؟

1399/01/20

اتو بخار چه تفاوت هایی با اتو پرسی دارد؟
اتو لباس یکی از وسایل ضروری هر خانه ای تلقی می شود که ارتباط مستقیمی با تمیزی و آراستگی افراد دارد و علاوه بر این، به عنوان یک لوازم خانگی مهم در لیست خرید جهیزیه قرار می گیرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اتو لباس با تنوع زیادی به بازار عرضه می شود که از جمله می توان به اتو بخار و یا اتو پرسی اشاره کرد و دانستن تفاوت اتو پرسی با اتو بخار می تواند در هنگام خرید به مشتریان کمک کند.

پیش از بررسی تفاوت اتو پرسی با اتو بخار بهتر است که در ابتدا به معرفی آن ها پرداخته شود و در ادامه بررسی کامل مشخصات و قیمت انواع اتو لباس در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

شکل و شمایل اتو لباس طی سال های گذشته بسیار تغییر کرده و از دیرباز مردم نقاط مختلف جهان از وسایلی شبیه به اتو برای خشک کردن البسه خود استفاده می کردند اما جرقه ساخت نخستین اتو شبیه به نسخه های امروزی در سال 1882 میلادی زده شد.

تاریخچه اتو بخار و اتو پرسی

هنری دبلیو سیلی برای اولین بار اتو برقی را اختراع کرد و در سال 1926 میلادی شرکتی با عنوان الدک اتو بخار را در اختیار مشتریان قرار دارد.اتو بخار این شرکت مجهز به یک محفظه بود که آب به محض گرم شدن، بخار می شد و از حفره های کوچک صفحه بیرون می آمد و در نهایت اتوهای با کف نچسب در سال 1995 به بازار معرفی شد.

اتو بخار

اتو بخار در مقایسه با نسخه های خشک و معمولی سبک تر هستند زیرا از فشار بخار برای صاف کردن لباس و از بین بردن چین و چروک استفاده می کنند. اتوبخارهای معمولی و خانگی معمولا مجهز به کف تفلون و یا سرامیک هستند که بر روی آن حفره هایی به منظور خروج بخار تعبیه شده است.

توان اتو بخار و یا به عبارت دیگر توان المنت از مولفه های اصلی هنگام خرید آن محسوب می شود که هرچه بالاتر باشد، اتو با سرعت بیشتری داغ می شود. اتو بخارهای معمولی و رایج با ولتاژ 220 ولت و توان 1800 تا 2600 به بازار عرضه شده و مخزن اتو، میزان خروج بخار و جنس اتو از جمله مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

اتو پرسی

ساختار و طراحی اتو پرسی با نسخه های بخار کاملا فرق کرده و شاید این مورد یکی از اصلی ترین تفاوت اتو پرسی با اتو بخار تلقی شود. اتو پرسی مجهز به یک صفحه دو لایه بوده که در اندازه های مختلف و با توجه به نیاز افراد روانه بازار می شود.

اتو پرسی بیشتر برای اتو کردن ملحفه، شلوارهای جین و همچنین پرده منزل کاربرد دارد که البته نیازمند کمی تجربه است. اغلب اتوهای پرسی مجهز به صفحه نمایشگر دیجیتال برای تنظیم دما و حرارت بوده و با توجه به جنس پارچه می توان دمای ایده آل را انتخاب کرد.

مزایا و معایب اتو بخار و اتو پرسی

برای اطلاع از تفاوت اتو پرسی با اتو بخار و این که کدام بیشتر کاربرد دارد، باید ابتدا مزایا و معایب آن ها را دانسته و سپس اقدام به خرید کرد. در ادامه به معرفی مزایا و معایب اتو بخار و اتو پرسی پرداخته شده که در تصمیم گیری برای خرید به ویژه خرید جهیزیه می تواند کمک کننده باشد.

مزایا اتو بخار

* استفاده آسان و سریع
* قیمت مناسب
* سبک بودن و اشغال فضای کمتری
* کاهش مصرف برق
* قابل استفاده برای پارچه های پشمی

معایب اتو بخار

* قدرت و توان کمتر در مقایسه با مدل پرسی
* افزایش زمان اتو کشی
* با توجه به صفحه کوچک تر برای اتو ملحفه و یا پرده مناسب نیست

مزایا اتو پرسی

* دارا بودن صفحات در اندازه های متنوع
* سرعت بالای اتو کشی
* مناسب برای اتو کشی ملحفه بدون مراجعه به خشکشویی
* قدرت و توان بالا در صاف کردن و از بین بردن چروک لباس

معایب اتو پرسی

* اشغال زیاد فضا
* برای صاف کردن سر آستین و یا کنار دکمه ها زیاد مناسب نیست
* گران تر بدون نسبت به اتو بخار
* اتوکشی پارچه های نازک و یا چین دار نیاز به دقت بیشتری است.

اتو پرسی بخریم یا اتو بخار؟

پس از بررسی تفاوت اتو پرسی با اتو بخار و البته ذکر مزایا و معایب آن می توان نتیجه گرفت که با خرید اتو پرسی در مدت زمان کمتری می توان لباس ها را صاف و چین و چروک را از بین برد اما همان طور که گفته شد، اتو پرسی برای اتو کردن تمام لباس ها و یا تمام قسمت ها مناسب نیست و برای اتو کشی یقه و یا کنار دکمه ها نیاز به یک اتو بخار معمولی احساس می شود.

با صرف نظر از فضایی که اتو پرس اشغال می کند و البته با توجه به کاربردی بودن آن و راحت کردن امر اتو کشی، توصیه می شود که در کنار یک اتو پرسی، یک اتو بخار معمولی نیز خریداری کنید تا از مزایا هر دو بهره ببرید.

پرفروش ترین اتو پرسی و اتو بخارهای موجود در بازار ایران

در این قسمت قصد داریم تا به منظور راحتی مشتریان و آشنایی کامل با انواع اتو و برندهای این محصولات به بررسی قیمت و مشخصات پرفروش ترین اتو پرسی و اتو بخارهای موجود در بازار ایران بپردازیم.

پرفروش ترین اتو پرسی های بازار ایران

اتو پرسی ژانومه مدل 3300

جنس کف: آلومینیوم دایکست

سیستم قطع خودکار: بله

سیستم ضد رسوب: بله

قدرت بخار: 1600 وات

بخاردهی عمودی: بله

قیمت: 2.970.000 تومان

اتو پرسی بایترون مدل BSI-100

جنس کف: تفلون نچسب

سیستم قطع خودکار: بله

سیستم ضد رسوب: بله

قدرت بخار: 1350 وات

بخاردهی عمودی: خیر

قیمت: 2.280.000 تومان

اتو پرسی مگامکس مدل MSP-2900D

جنس کف: فلز

سیستم قطع خودکار: بله

سیستم ضد رسوب: بله

گرمایش سریع در دو دقیقه

بخاردهی عمودی: خیر

قیمت: 3.250.000 تومان

پرفروش ترین اتو بخار های بازار ایران

اتو بخار فیلیپس مدل GC5037

جنس کف:استیم گلاید Advanced
سیستم قطع کن خودکار: بله
فناوری کنترل هوشمند میزان بخار DynamiQ steam
طول کابل: 2.5 متر
تولید بخار یونیزه جهت ضدعفونی کردن لباس‌
قیمت: 2.874.000 تومان

اتو بخار پارس خزر مدل SI-702

جنس کف: الماسه(دیاموند-نقره ای) و استیل
سیستم قطع کن خودکار: بله
شوک بخار افقی و عمودی 120 گرم در دقیقه
طول کابل: 2.5 متر
دارای دسته با پوشش نرم
قیمت: 599000 تومان

اتو بخار پاناسونیک مدل NI-E410T

جنس کف: تیتانیوم
مجهز به کفی یو شکل
سیستم شستشوی سوراخ های بخار
سیستم ضد رسوب:بله
سیستم ضد چکه: خیر
قیمت: 515000 تومان

ال کا ایران