نکات کاربردی برای خرید انواع فر گازی و برقی

1399/01/25

راهنمای خرید:
نکات کاربردی برای خرید انواع فر گازی و برقی
فرها از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی تقسیم می‌شوند و در نوع توکار نصب از داخل کابینت صورت می‌گیرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، امروز در بسیاری از خانه برای پخت مواد غذایی از فر‌های برقی و گازی استفاده می‌شود که افراد قبل از خرید نیاز به اطلاعات کافی در این زمینه دارند.

به طوری کلی انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی تقسیم می‌شود و در نوع توکار نصب از داخل کابینت صورت می‌گیرد.

در روش معمولی یا به اصطلاح مبله فر‌ها دارای قابلیت جابه جایی هستند.

همچنین فر‌ها از نظر نحوه پخت و پز غذا به فر گازی، فر برقی و فر کانوکشن تقسیم می‌شوند که به ترتیب از گاز شهری، المنت‌های برقی و امواج مایکروویو استفاده می‌کنند.

برخی از فر‌های توکار استاندارد دارای تایمر الکترونیکی هستند که می‌توان روی آن برنامه خودکار تنظیم کرد که فر را راه انداخته و برای پخت تنظیم کنید و زمانیکه دورۀ پخت به اتمام رسید خاموش شود. مدل‌های پیشرفته‌تر آن‌ها دارای دستورالعمل‌هایی از پیش برنامه ریزی شده هستند (سیستماتیک) که دستور العمل‌ها را مرحله به مرحله برای غذا‌های در حال پخت بکار می‌گیرند.

یکی از عوامل مهم در انتخاب فر داشتن فن کانوکشن است. این فن باعث به جریان افتادن هوای داخل فر حتی در گوشه‌ها می‌شود که تضمین کننده پخت یکنواخت غذا است.

با استفاده از این چرخش ۳۶۰ درجه‌ای هوای داخل فر، میتوانید از چند سینی به طور همزمان استفاده کنید، به این صورت که چند غذا در سینی‌ها و طبقات مختلف گذاشته و عملیات پخت را با قابلیت فن کانوکشن به صورت یکنواخت برای همه‌ی طبقات انجام می‌دهد.

میزان

برچسب ها:

فر گازی ،فر برقی