کشف انبار احتکار لوازم خانگی در زنجان

1399/03/01

کشف انبار احتکار لوازم خانگی در زنجان
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: یک انبار احتکار لوازم خانگی در زنجان کشف شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مرتضی ممیزی از کشف انبار احتکار لوازم خانگی در زنجان خبر داد و اظهار کرد: تیم بازرسی مشترک با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی از یک واحد مسکونی که محل دپوی غیرقانونی لوازم خانگی بوده بازدید و لوازم خانگی احتکار شده به ارزش پنج میلیارد ریال کشف و کالاها در محل توقیف شد.

این مسئول ادامه داد: پرونده در شعب این اداره‌کل تشکیل و تحقیقات لازم در حال انجام است و برخورد با تخلفاتی از قبیل احتکار که بازار را برهم می‌ریزد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جرم احتکار از جمله جرایم عمدی بوده و برای اینکه احتکار جرم تلقی شود، نه تنها می‌بایست سوء‌نیت عام مرتکب که دلالت به ارتکاب عمل جمع‌آوری و نگه‌داری ارزاق مورد نیاز و ضروری عامه مردم به منظور نفع شخصی و به قصد افزایش قیمت است، تحقق یابد، بلکه می‌بایست سوء‌نیت خاص او که همانا ایجاد انحصار یا کمبود در عرضه آن‌ها به جهت اخلال در امر مایحتاج عمومی جامعه است نیز محقق شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق قانون، محتکر برابر با ۷۰ درصد ارزش کالای کشف ‌شده محکوم به جریمه نقدی شده و ملزم است کالاهای کشف‌ شده را به نرخ مصوب دولتی و با حضور بازرسان دستگاه‌های مربوطه عرضه کند.

ایسنا