تلویزیون ‌های 4K تی سی ال معرفی شدند

1399/05/23

تلویزیون ‌های 4K تی سی ال معرفی شدند
تلویزیون ‌های 4K تی سی ال سری 5 و 6 با قیمتی مقرون به صرفه رونمایی شدند. این مجموعه جدید شرکت تی سی ال دارای فناوری QLED Mini-LED و ریفرش ریت 120 هرتز است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، تلویزیون ‌های 4K تی سی ال با تلویزیون های ال سی دی میان رده سامسونگ، ویزیو و سونی رقابت می کنند. شرکت تی سی ال همانند کمپانی سامسونگ از فناوری کیولد جهت بهبود رنگ در تلویزیون های ال سی دی خود استفاده کرده است.

تلویزیون های جدید شرکت تی سی ال که مجهز به فناوری QLED Mini-LED هستند و حداکثر 240 نقطه برای نوردهی موضعی یا Local Dimming را ارائه می دهند. این قابلیت در تلویزیون ها موجب می شوند تا روشنایی بیشتر و کنترل کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون های اولد داشته باشند.

فناوری miniLED به کار رفته در تلویزیون ها به تولید کننده این امکان را می دهد تا تعداد مناطق کم نور در صفحه نمایش افزایش یابد اما احتمالا کمپانی تی سی ال از آن جهت مصرف انرژی کمتر استفاده می کند.

این تلویزیون ها از پردازنده ویدیویی شرکت AIPQ Engine استفاده می کنند. همچنین ریفرش ریت متغیر تا حداکثر 120 هرتز و تنظیمات خودکار حالت گیم را ارائه می دهند.

گیمرها نیز از سری 6 تلویزیون های این شرکت می توانند استفاده کنند و گفتنی است که این سری از تلویزیون های هوشمند برای اولین بار با استاندارد THX Certified Gaming Mode عرضه می‌شوند.

نکته قابل توجه برای گیمرها این است که تلویزیون های این برند با کنسول ‌های ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 سازگار خواهند بود.

حالت THX Certified Gaming Mode که برای اولین بار در تلویزیون ‌های 4K تی سی ال به کار می رود، باعث می شود رنگ ها و تصاویر با کیفیت مناسب نمایش داده شوند. همچنین کیفیت تصویر ارتقا یابد و در انتقال بین محیط‌ های تاریک و روشن تاخیر کمی ایجاد شود.

از دیگر قابلیت های این تلویزیون های جدید می توان به پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن، استاندارد HDR10 و HLG اشاره کرد. همچنین محتوای یاد شده روشنایی و رنگ بهتری را از طریق Netflix ،Apple TV و سایر اپلیکیشن های موجود در پلت فرم Roku ارائه می دهند.

تلویزیون های سری 6 تی سی ال هم اکنون در بازار لوازم خانگی آمریکا در دسترس کاربران قرار دارند و مدل 55 اینچی (55R635) آن 650 دلار، مدل 65 اینچی (65R635) آن 900 دلار و در نهایت مدل 75 اینچی (75R635) آن هزار و 400 دلار قیمت دارند.

همچنین تلویزیون های سری 5 تی سی ال در اندازه های 50 تا 75 اینچ با قیمت 400 دلار در ایالات متحده موجود هستند.

شرکت تی سی ال تلویزیون‌ های جدید سری 5 خود با قیمت کمتری در دسترس مشتریان قرار داده است. تلویزیون های سری 5 نیز از فناوری QLED و دالبی ویژن برخوردار هستند، اما نوردهی موضعی آنها به حداکثر 80 نقطه می رسد.

تلویزیون هوشمند مدل 50 اینچی سری 5 با قیمت 400 دلار و مدل ‌های 55 اینچ با قیمت 450 دلار، 65 اینچ با قیمت 630 دلار و 75 اینچی هزار و 100 دلار روانه بازار شده اند.

همچنین گفتنی است، همکاری تی سی ال و JOLED جهت تولید تلویزیون های اولد خبری بود که اخیرا منتشر شد. شرکت JOLED (یا ژاپن OLED) از سال 2015 تحقیقات مربوط به نمایشگرهای چاپی اولد را شروع کرده است.

شرکت ژاپن اولد به دنبال سرمایه گذاری است و همکاری تی سی ال و JOLED برای تولید تلویزیون های اولد می تواند نتایج رضایت بخشی را ارائه دهد.

تولید کننده پنل در حال حاضر پنل های اولد با اندازه کوچک و متوسط را به سازندگان گوشی های هوشمند و مانیتورهای رایانه عرضه می کند.

چند روز گذشته اعلام شد که با سرمایه گذاری CSOT که یک شرکت تابعه تی سی ال برای تولید صفحه نمایش است، سرمایه 20 میلیارد ین افزایش می یابد.

شرکت CSOT تی سی ال 10.76 درصد سهام در JOLED را به دست خواهد آورد. طبق شرایط توافق، دو شرکت در حال تشکیل اتحادیه برای توسعه پنل های اولد برای تلویزیون هستند.

شرکت JOLED اعلام کرد که این فناوری تولید اولد چاپی اختصاصی خود را ارسال می کند. این شرکت پیش بینی می کند که روش تولید چاپ جوهر افشان برای اولد می تواند هزینه ها را کاهش داده و کیفیت تصویر را بهبود بخشد.

شرکت JOLED فناوری تولید اولد چاپی اختصاصی خود را ادامه خواهد داد و جهت توسعه اولد های بزرگ برای تلویزیون با شرکت CSOT تی سی ال شروع به همکاری خواهد کرد.

برخلاف پنل تلویزیون اولد ال جی، پنل JOLED از پیکسل های RGB (قرمز، سبز، آبی) استفاده می کند که به طور بالقوه می تواند باعث افزایش طیف رنگ و حجم شود.

در حال حاضر شرکت تی سی ال بر اساس فناوری ال سی دی در حال فروش تلویزیون است.

آخرین تلویزیون پرچمدار ال سی دی شرکت تی سی ال آن از miniLED به عنوان نور پس زمینه استفاده می کند. همچنین این شرکت در حال کشف فناوری ترکیبی OLED / QLED است که از آن به عنوان “H-QLED” یاد می کند.

شرکت تی سی ال (TCL) در سال گذشته از عرضه و فروش تلویزیون های ال سی دی خود با فناوری miniLED در آمریکا خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت بزرگ تولید کننده چینی نسخه 65 اینچی این تلویزیون حدودا 2000 دلار قیمت گذاری شده است.

تی سی ال اولین شرکت سازنده ای است که تلویزیون ال سی دی مبتنی بر فناوری miniLED را به بازار عرضه کرده است. این شرکت چند ملیتی چینی که اکنون سومین تولیدکننده تلویزیون در جهان است، اعلام کرد که تلویزیون های سری 8 خود را در ماه آگوست رونمایی کرده بود و به طور انحصاری از طریق Best Buy (شرکت الکترونیکی مصرفی) در آمریکا عرضه می کند.

این کمپانی فروش تلویزیون های رده بالا سری 8 خود در دو مدل 65 و 75 اینچی با عنوان 65Q825 و 75Q825 را آغاز کرده است که هر دو مدل این تلویزیون از فناوری miniLED بهره می برند.

فناوری miniLED یک فناوری بین OLED و LED-LCD است. این فناوری موجود در تلویزیون های تی سی ال به دلیل کوچک بودن ال ای دی ها، هر اینچ تلویزیون های سری 8 تی سی ال از ال ای دی های بیشتری نسبت به تلویزیون های معمولی برخوردار هستند.

کمپانی تی سی ال برای اولین بار در نمایشگاه CES 2019 از فناوری miniLED در تلویزیون های هوشمند سری 8 خود رونمایی کرد. از یاد نبریم که این کمپانی بزرگ چینی نقش مهمی را در بازار جهانی لوازم الکتریکی ایفا می کند.

تلویزیون های سری 8 علاوه بر HDR10 و HLG از Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می کند. Dolby Vision یک HDR استاندارد اختصاصی است که توسط دالبی ایجاد شده و در جایگاهی بالاتر از HDR10 قرار می گیرد. فناوری دالبی ویژن یک فرآیند کامل تولید تا مصرف است و کاربر بهترین کیفیت تصویر ممکن را با این فناوری تجربه می کند.

ال کا ایران

برچسب ها:

تلویزیون ،تی سی ال 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما