عدم عرضه لوازم خانگی به بازار، به امید کسب سود بیشتر

1399/07/16

عدم عرضه لوازم خانگی به بازار، به امید کسب سود بیشتر
نماینده مردم ورزقان در مجلس، پیش فروش لوازم خانگی در بازار را ظلم به مصرف‌کننده دانست و گفت: برخی تولیدکنندگان تصور می‌کنند در صورتی که از فروش لوازم خانگی تولیدی خودداری کنند، می‌توانند این کالا را در روزهای آینده گرانتر به فروش رسانند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، الله‌‌وردی دهقانی با انتقاد از چند برابر شدن قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: در حال حاضر اثرات سوءمدیریت دولت در تمام بخش‌ها ملموس بوده و روز به روز بیشتر می‌شود؛ گرانی چند برابری قیمت لوازم خانگی و مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید نیز یکی از اثرات این بی‌تدبیری است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی موانع موجود در مسیر تامین مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد را یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی و پیش‌فروش این محصولات در بازار توصیف کرد و افزود: از آنجایی که در حال حاضر فولاد در بورس به میزان کافی عرضه نمی‌شود، تولیدکنندگان نمی‌توانند مواد اولیه موردنیاز خود را تامین کنند در نتیجه میزان عرضه لوازم خانگی به بازار و قیمت این محصولات تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دلایل گرانی لوازم خانگی؛ از کمبود عرضه فولاد در بورس تا رشد نرخ ارز

وی اضافه کرد: بخشی از مواد موردنیاز تولید لوازم خانگی وارداتی است، بنابراین افزایش نرخ ارز منجر به گرانی لوازم خانگی طی هفته‌های اخیر شده است که با کنترل قیمت دلار می‌توان به منطقی شدن قیمت‌ها در بازار امید داشت.

پیش‌فروش لوازم خانگی ظلم به مصرف‌کننده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پیش فروش لوازم خانگی در بازار را ظلم به مصرف‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: برخی تولیدکنندگان تصور می‌کنند در صورتی که از فروش لوازم خانگی تولیدی خودداری کنند، می‌توانند این کالا را در روزهای آینده گرانتر به فروش برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورت تثبیت قیمت‌ها سوداگران و دلالان نمی‌توانند با هدف کسب سود، کالاهایی مانند لوازم خانگی را احتکار کنند که تحقق این مهم در گرو ثبات نرخ ارز و تامین مواد اولیه موردنیاز تولید است.

فارس

برچسب ها:

لوازم خانگی ،پیش فروش 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما