نظارت بر بازار لوازم خانگی کرمانشاه تشدید خواهد شد

1399/07/20

نظارت بر بازار لوازم خانگی کرمانشاه تشدید خواهد شد
قیمت لوازم خانگی این روزها به صورت روزانه افزایش می‌یابد و این نوسان قیمت نه برای فروشنده و نه مصرف‌کننده مقرون به صرفه نیست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، با افزایش قیمت‌ها نرخ لوازم خانگی نیز در مراکز عرضه این کالاها درگیر نوساناتی شده است به طوری که بسیاری از خانواده‌ها حتی از خرید لوازم ضروری خود منصرف می‌شوند.

این در حالی است که ردپای دلالان در این بازار نیز به چشم می‌خورد و فروشندگان نیز از افزایش روزانه قیمت‌ها گلایه دارند و ادعا می‌کنند این افزایش قیمت به سود آن‌ها نیست زیرا کردم نیز قدرت خرید ندارند.

حالا که با بالاتر رفتن قیمت ها نرخ کالاهای وارداتی نیز افزایش یافته است نقش تولیدکنندگان داخلی با تولید محصول باکیفیت‌تر برای پایین آمدن قیمت ها پررنگ‌تر می‌شود و حمایت مسئولان از این تولیدکنندگان می‌تواند برای تولیدکننده و مصرف‌کننده بسیار تأثیرگذار باشد.

نظارت بر بازار لوازم خانگی در دستور کار روزانه قرار دارد

بابک راشدی معاون بازرسی اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار لوازم خانگی در کشور روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند اظهار داشت: قیمت لوازم خانگی متأثر از عوامل مختلفی از جمله قیمت ارز، تأمین مواد اولیه و تولید داخل است.

وی عنوان کرد: ملاک قیمت فروش اجناس در بازار خرده‌فروشی معادل قیمت فاکتور خرید به علاوه شود مجاز است که این سود مجاز برای لوازم خانگی بالای 100 هزار تومان هفت درصد به علاوه دو درصد سود حمل و نقل و برای کالاهای کمتر از 100 هزار تومان در مجموع 12 درصد است.

راشدی گفت: در هر صورت نظارت بر بازار توسط دستگا‌های مختلف از جمله اصناف و سازمان صمت به صورت روزانه در حال انجام است اما بدون مشارکت مردم درصد موفقیت ضعیف خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در خرید خود دقت و از نمایندگی‌های مجاز خرید کنند افزود: خریداران فاکتور آدرس دار یا دارای مهر را هنگام خرید دریافت کنند و از کانال‌های فضای مجازی با دقت بیشتری خرید کنند زیرا اکثرا اجناس تقلبی را به فروش می‌رسانند.

تسنیم