افزایش قیمت لوازم خانگی ممنوع است

1401/11/30

بدون طی فرآیند قانونی
افزایش قیمت لوازم خانگی ممنوع است
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افزایش قیمت لوازم خانگی پس از طی فرایند قانونی مورد تایید است و هرگونه اعمال قیمت لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی مورد پذیرش نبوده و در صورت شکایت از واحد تولیدی در این خصوص فرایند رسیدگی اعمال می‌شود.
سازمان حمایت در این اطلاعیه تاکید کرده که پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر افزایش قیمت برخی از اقلام لوازم خانگی از سوی تعدادی از واحدهای تولیدی، موضوع در دستور کار سازمان حمایت قرار گرفته است.

همچنین بعد از بررسی‌های میدانی، اقدامات ارشادی از طرق مختلف شامل برگزاری جلسات و انجام مکاتبات لازم مبنی بر نداشتن وجاهت هرگونه افزایش قیمت بدون طی فرآیندهای قانونی انجام گرفته است.

سازمان حمایت همچنین در راستای ساماندهی بازار اقلام خانگی، دستورالعمل ساماندهی بازار محصولات یاد شده را به سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ و بر رصد و پایش مداوم و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، نمایندگی‌های فروش و واحدهای صنفی این قبیل محصولات از حیث احتکار، عرضه نکردن و افزایش قیمت تاکید کرده است.

بنابراین این سازمان تاکید کرده که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با موارد وفق قانون برخورد می‌شود.
این سازمان از شهروندان نیز درخواست کرده که هرگونه تخلف گرانفروشی را از طریق سامانه و تلفن ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما