تشدید نظارت بر تولیدکنندگان لوازم خانگی

1401/12/23

تشدید نظارت بر تولیدکنندگان لوازم خانگی
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید با تشدید رصد دستگاه‌های نظارتی به‌گونه‌ای عمل شود که منع واردات و حمایت از تولید داخل منجر به ضرر مصرف‌کننده واقعی، افزایش بی‌رویه قیمت و سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی نشود.
علی اکبر کریمی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه با محدودیت واردات سرنوشت صنعت خودروسازی برای لوازم خانگی نیز تکرار می‌شود، گفت: وضعیت صنعت لوازم خانگی با خودرو متفاوت است زیرا تعداد تولیدکنندگان بسیار بوده و صدها واحد تولیدی در کشور فعال هستند از سوی دیگر تنوع محصولات لوازم خانگی نیز بیشتر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش شود در عین حال که تیراژ تولید لوازم خانگی افزایش یابد، بر قیمت این محصولات نیز در بازار کنترل جدی صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر تولید داخل و حداکثرسازی تولید و افزایش عرضه، اضافه کرد: باید با تشدید رصد دستگاه‌های نظارتی به‌گونه‌ای عمل شود که منع واردات و حمایت از تولید داخل منجر به ضرر مصرف‌کننده واقعی، افزایش بی‌رویه قیمت و سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما در مجلس ضمن حمایت از تولید داخل در صنعت لوازم خانگی، تاکید داریم که این صنعت باید به پیش رود که امکان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد با تحقق این مهم تولیدکنندگان می‌توانند از ظرفیت صادرات استفاده کنند مشروط بر اینکه قیمت محصولات آن‌ها با بهای محصولات خارجی قابل رقابت باشد.