ترخیص قطره چکانی مواد اولیه لوازم خانگی

1401/12/22

ترخیص قطره چکانی مواد اولیه لوازم خانگی
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران با بیان اینکه درطول ۵۰ روز اخیر ترخیص مواد اولیه خط تولید از گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز با مشکل روبرو شده است، گفت: هیچ کس پاسخگوی تولیدکنندگان نیست.
محمدرضا شهیدی با انتقاد از اینکه بانک مرکزی درچند ماهه اخیر با صدور بخشنامه‌های خلق الساعه مشکلات متعددی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده است، گفت: بیان تخصیص ارز 28500 باعث شد تا التهابات در سطح صنایع افزایش پیدا کند، در حال حاضر تخصیص ارز به صنعت لوازم خانگی به صورت قطره چکانی است و همین موضوع واحدها را با مشکلات بسیاری روبرو ساخته است.

وی افزود: درطول 50 روز اخیر ترخیص مواد اولیه خط تولید از گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز با مشکل روبرو شده و هیچ کس پاسخگوی تولیدکنندگان نیست.به نحوی که برخی از قطعات در 50 روز گذشته ترخیص و خط تولید معطل مابقی مواد اولیه است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران با اعلام اینکه درصورت تشدید این موضوع کارخانجات ملزم به کاهش حجم تولید وحتی افزایش تعطیلی واحدها هستند، گفت: دولت باید فکر اساسی برای صنایع کند خط تولید واحدها معطل مواد اولیه است رایزنی وزارت صنعت و بانک مرکزی نتیجه نداده است و فعالیت‌های اقتصادی با ابهامات زیادی مواجه شده است.

شهیدی اضافه کرد: فضای کسب و کار نیازمند تعیین و تکلیف بازار است نمی توان با بخشنامه های متعدد و حتی قیمتهای دستوری بازار را مدیریت کرد. با پایان یافتن اسفندماه این نگرانی وجود دارد که بلاتکلیفی واحدها در تخصیص ارز به اواخر فروردین ماه موکول شود که همین موضوع کاهش حجم تولید و کسری بازار را به وجود خواهد آورد.

تسنیم