رشد ۴۵ درصدی تولید کولر گازی

1402/02/06

رشد ۴۵ درصدی تولید کولر گازی
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه دولت برای احیای واحدهای راکد و تعطیل گفت: ۳۳ واحد بزرگ تولید لوازم خانگی در کشور از جمله کارخانه‌های ارج، جهان‌افروز و پارس در دوره فعالیت دولت سیزدهم احیا شدند.
محمدمهدی برادران در حاشیه بازدید از کارخانه ایران رادیاتور در رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته جامعه صنعتی کشور با همراهی جامعه کارگری موفق شد با اشتغال هشت میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر، رشد اشتغال صنعتی را بشکند که استمرار این اشتغال مرهون حمایت مردم از تولید ملی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رشد تولید به هشت درصد رسید که در حوزه صنعت رشد قابل توجهی بوده است، افزود: هشت درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" بیان کرد: تدام رشد تولید هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری است و واحدهای تولیدی کوچک فعال در زمینه قطعه‌سازی نیز متناسب با واحدهای بزرگ احیا می‌شوند.

وی ادامه داد: داخلی‌سازی از نظر کاهش اتکا به واردات در حوزه تجهیزات تا جایی که امکان داشته، انجام گرفته و این روند در مجموعه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است تا روند رشد تولید را بیش از سال گذشته به ارمغان آوریم و در کنار آن اشتغال حفظ شود و کالای باکیفیت ایرانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

برادران عنوان کرد: جامعه صنعتی و کارفرمایی در بسیاری از واحدها علاقه‌مند به بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت اشتغال هستند اما در برخی شهرها مشکل نبود کارگر متخصص وجود دارد که در همکاری با مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تخصصی ارایه خواهد شد تا از ظرفیت‌های باقی‌مانده در جامعه که هنوز به اشتغال نپیوستند، استفاده کنیم.

وی افزود: ارتباط خوبی با جامعه کارفرمایی برقرار شده و در کنار رشدی که در حوزه دستمزد و قیمت‌های اشتغال انجام گرفته است، واحدها داوطلبانه مزایای بیشتری را در زمینه رفاهی، اشتغال، آموزش و ارتقای سطح تولید ایجاد کردند که این مهم کمک می‌کند تا تعداد بیشتری را به اشتغال پایدار و مولد مشغول کنیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه استان گیلان در حوزه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی موفق عمل کرده است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد در حوزه صنعتی و معدنی در این استان احیا شدند.

وی با بیان اینکه واحدهای فعال مختلفی در کشور از ظرفیت تولیدی بالایی برخوردار هستند، اضافه کرد: کارخانه ایران رادیاتور در گیلان یکی از آنها است که رتبه نخست تولید در حوزه کولرگازی و تهویه را دارد و توانسته است در کنار اشتغال، عمق تولید داخلی را بسیار بالا ببرد.

برادران رشد ۴۵ درصدی تولید در محصول کولر گازی را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک‌روزه خود به استان گیلان، صبح سه‌شنبه با اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز دیدار کرد.

سال ۱۴۰۱ برنامه راه‌اندازی دوباره یک هزار و ۹۹۰ واحد صنعتی راکد موجود در شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار داشت و سال پیش از آن نیز افزون بر ۲ هزار واحد با اشتغال ۳۶ هزار نفر در کشور به چرخه تولید بازگشتند.

بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال حدود یک میلیون نفر در ۸۵۱ شهرک‌ و ناحیه صنعتی کشور فعال هستند که از میان آنها حدود سه هزار واحد در استان گیلان استقرار دارند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما