سامانه 124 ملاک تعیین قیمت لوازم خانگی

1402/02/13

سامانه 124 ملاک تعیین قیمت لوازم خانگی
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه برخی از تولیدکنندگان بدون مجوز قیمت لوازم‌خانگی را افزایش داده‌اند، گفت: مجوز افزایش قیمت با طی مراحل قانونی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین می‌شود.
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی تهران، در رابطه با وضعیت قیمت لوازم‌خانگی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان افزایش قیمت ۵ تا ۱۵ درصدی را برای سال ۱۴۰۲ اعمال کرده‌اند، اما این اقدام بدون مجوز صورت گرفته و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید قیمت‌های جدید را اعلام کند.
وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، گفت: عمده فروش لوازم‌خانگی به صورت قسطی با کمک تسهیلات بانک‌ها انجام می‌شود.

پازوکی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها با پرداخت تسهیلات خرید لوازم‌خانگی تنها به تولید ضربه می‌زنند، تصریح کرد: بانک‌ها باید منابع مالی خود را به سمت تولید ببرند، نه اینکه منابع را در بخش مصرف توزیع کنند.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی تهران همچنین به مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: مواد اولیه تولیدکنندگان نباید در بورس، آن هم بر مبنای دلار عرضه شود، این سوال برای ما وجود دارد که آیا کارگران در ایران با دلار حقوق می‌گیرند که مواد اولیه با دلار قیمت‌گذاری می‌شود؟

وی در ادامه افزود: وقفه تخصیص ارز به واردات، یکی دیگر از مشکلاتی است که تولیدکنندگان با آن روبه‌رو هستند. از زمان واریز وجه تا زمان تخصیص ارز حدودا ۲ ماه به طول می‌انجامد که این مساله باعث ایجاد وقفه در تولید کشور می‌شود.

دولت بهار
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما