دلار لوازم خانگی کوچک را ارزان کرد

1402/03/25

دلار لوازم خانگی کوچک را ارزان کرد
در روز‌های اخیر شاهد عقب نشینی قیمت در اکثر بازار‌ها هستیم؛ از موبایل و لپ‌تاپ گرفته تا مسکن و خودرو. کاهش قیمت ارز یکی از مهم‌ترین اخباری است که این روزها به گوش می‌رسد که به دنبال آن حالا شاهد افت قیمت کالاها در بازارهای مختلف هستیم.
عامل اصلی این روند کاهشی، ثبات قیمت دلار در ۴ ماه گذشته حول و حوش ۵۰ هزار تومان و کاهش قیمت آن در دو هفته اخیر است.

موج عقب نشینی قیمت‌ها حالا به لوازم خانگی کوچک رسیده است. محمد طحان پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره گفت: چهار برند مطرح لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داده‌اند و مردم می‌توانند از شنبه جاری به آن‌ها مراجعه کرده و نیاز خودشان را تامین کنند.

اسپلیت، آبمیوه‌گیری، توستر، چای ساز، جارو برقی و اتو از جمله لوازم خانگی کوچکی هستند که ارزان شده‌اند. با مراجعه و بررسی سایت‌های فروش لوازم خانگی مختلف از جمله دیجی‌کالا این افت قیمت‌ها قابل مشاهده است.

اسپلیت کولر گازی ۹ هزار هایسنس مدل HRH۰۹TQ، که در اوایل خرداد ماه به ۲۰ میلیون تومان رسیده بود؛ در روز‌های اخیر به قیمت ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان رسیده است.

قیمت آبمیوه‌گیری پاناسونیک مدل MJ_DJ۳۱، هم در ۶ خرداد ماه ۶ میلیلون و ۶۰۰ هزارتومان بود که با مقداری کاهش در روز‌های اخیر به ۶ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان رسید.

همچنین مدل Bosch آن هم از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به ۴ میلیون و ۹۰۰ تومان رسیده است.

توستر نوبل کینگ مدل NF_۱۰۰۴، با کاهش قیمت از ۲ میلیون و ۴۴۵ هزارتومان ۲ میلیون و ۲۳۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

چای‌ساز مدل TTA۵۶۰۳، هم با کاهش قیمت مواجه شد و از ۳ میلیون ۱۵۰ هزارتومان در ۱۶ خرداد ماه به ۲ میلیون و ۹۹۰ هزارتومان در ۲۲ همین ماه رسید.

همچنین جارو برقی و اتو هم دچار افت قیمت شده و به ترتیب با کاهش قیمت از ۱۱ میلیون و ۵۰ هزارتومان به ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان برای جارو برقی و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان به ۲ میلیون و ۳۷۰ هزارتومان برای اتو مواجه شدند.

پیش‌بینی می‌شود در صورت حفظ ثبات قیمت ارز قیمت‌ها بیش از این نیز کاهش پیدا کند.

دانشجو