۲ برند قدیمی لوازم خانگی احیا شدند

1402/04/05

۲ برند قدیمی لوازم خانگی احیا شدند
شرکت ارج در حال بازسازی است. همچنین جهان افروز در لرستان بازسازی شده و در حال فعالیت است.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه مشکلات شرکت داروگر در حیطه اختیارات ستاد تسهیل نیست و از سوی دولت و سازمان امور مالیاتی در دست پیگیری است، از احیای ۲ برند قدیمی لوازم خانگی خبر داد.

محمدباقر آقاعلیخانی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت فعالیت شرکت داروگر، اظهار کرد: این موضوع در حیطه اختیارات ستاد تسهیل نیست و از سوی دولت و سازمان امور مالیاتی در دست پیگیری است. اما ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرده اگر در حوزه تولید شامل موضوعات مربوط به مواد اولیه یا بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد، می‌توان در ستاد مطرح و پیگیری کرد. اما تاکنون درخواستی در این زمینه از سوی دستگاه‌های متولی یا خود شرکت ارائه نشده که برای آن تصمیم گیری شود.

گفتنی است اوایل خرداد ماه عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از جزئیات تعطیلی کارخانه قدیمی "داروگر" و اخراج کارگران ‌آن خبر داد و دلیل اصلی آن را مسائل و مشکلات مالیاتی مالک کارخانه عنوان کرد. چند هفته بعد اما سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی منتشر کرد که حاکی از انجام برخی تخلفات مالیاتی از جمله فرار مالیاتی، کتمان درآمد و... در این شرکت بود.

وی همچنین با بیان اینکه ستاد تسهیل مشکلات واحدهای تولید را در کمیته‌های مربوطه بررسی و سعی می‌کند موانع تولید را برطرف کند، در پاسخ به سوالی درباره احیای برندهای قدیمی ایرانی، گفت: شرکت ارج در حال بازسازی است. همچنین جهان افروز در لرستان بازسازی شده و در حال فعالیت است.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته بیش از ۲۲ هزار مصوبه در کل کشور از سوی ستاد تسهیل صادر و حدود ۱۵ هزار از این مصوبه‌ها اجرا شده است. ۴۴۰۰ مصوبه در حال اجرا و ۲۲۰۰ مصوبه هنوز اجرا نشده است.

آقاعلیخانی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد وابسته به برند معروف داشتن یا نداشتن نیست، تصریح کرد: در اصل ستاد تسهیل هر واحدی که مشکلاتی در مسیر تولید داشته باشد با نشست با دستگاه‌های مرتبط سعی می‌کند مشکلات آن‌ها را برطرف کند.