نحوه خرید جهیزیه قسطی اعلام شد

1402/04/05

نحوه خرید جهیزیه قسطی اعلام شد
جزئیات طرح جدید فروش اقساطی جهیزیه اعلام شد. جهیزیه با قیمت و کیفیت مناسب به صورت اقساط به زوج‌های جوان اختصاص یابد. مذاکرات با شبکه بانکی برای طرح فروش اقساطی جهیزیه به زوج‌های جوان آغاز شده است. جزئیات طرح فروش ۱۵۰ هزار ست جهیزیه قسطی در هر فصل اعلام شد.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول رئیس‌جمهور دولت سیزدهم با محوریت تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان و طرح فروش جهیزیه قسطی خبر داد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از برنامه‌ریزی برای فروش ۱۵۰ هزار ست جهیزیه قسطی، احتمالا در ۱۸ قسط، در هر فصل خبر داد.

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از برگزاری جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و گفت: این جلسه در دو محور برگزار شد که محور اصلی مربوط به تامین جهیزیه بود.

به گفته دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، بر این اساس مقرر شده ۱۵۰ هزار ست جهیزیه با قیمت و کیفیت مناسب به صورت اقساط به زوج‌های جوان اختصاص یابد. بنابراین در صورت اجرای طرح پیش‌بینی می‌شود در هر فصل، ۱۵۰ هزار ست یعنی در سال، ۶۰۰ هزار ست لوازم خانگی برای جهیزیه تامین شود.

هاشمی با بیان اینکه برای اجرای طرح الزاماتی به معاون اول رئیس جمهوری اعلام شد که از جمله آن‌ها استمرار تامین مواد اولیه ترجیحا به شکل اعتباری برای واحدهای تولیدی و تامین ارز بخش قطعات وارداتی بود که موافقت شد، ابراز امیدواری کرد که شبکه بانکی کشور در این زمینه همکاری کند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: البته باید در رابطه با جزئیات طرح صحبت شود تا به جمع بندی برسیم و عملیات تولید و تحویل شروع شود.

هاشمی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در این جلسه بانک مرکزی برای اولویت تامین ارز مورد نیاز این طرح قول مساعد داد، گفت که وزیر اقتصاد نیز در رابطه با متغیرهای مربوط به وزارت اقتصاد که می‌تواند به اجرای طرح کمک کند اعلام موافقت کرد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه امیدواریم با مذاکرات با شبکه بانکی فروش اقساطی جهزیه احتمالا ۱۸ ماهه شروع شود، گفت: با همکاری شبکه بانکی و تولیدکنندگان می‌توان به زوج‌های جوان کمک کرد.