معجزه ترفندهای خاص خانه‌داری می کند

1402/04/14

معجزه ترفندهای خاص خانه‌داری می کند
ترفندهای خانه‌داری که در این مطلب به آن می‌پردازیم، بسیار متنوع و درعین حال ساده و کاربردی هستند که به شما کمک می‌کنند خانه‌ای تمیز و درخشان داشته باشید.
یکی از مواردی که همیشه کدبانوهای خانه به آن علاقه دارند، برق زدن تمام وسایل خانه بدون هیچ‌گونه جرم و لکه است. برای این کار معمولا از جرم گیرها، مایع سفید کننده و انواع پاک کننده‌های شیمیایی استفاده می‌شود که در بازار موجودند و البته بعضی از آن‌ها نتایج چندان رضایت بخشی هم ندارند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با روش‌های ساده برای تمیز کردن خانه و لوازم آن آشنا کنیم که می‌توانید این کارها را با روشی بسیار آسان و با موادی در دسترس در منزل انجام بدهید و از تمیزی و درخشانی خانه و لوازم آن نهایت لذت را ببرید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۱ـ کندن برچسب از روی لوازم خانگی

حتما برای شما هم پیش آمده است که تصمیم گرفته‌اید برچسب روی در یخچال، فلاکس، شیشه میز، لیوان چای و... را بکنید؛ اما در بیشتر مواقع این برچسب‌ها تکه تکه می‌شوند و جای چسب آنها روی لوازم خانگی باقی می‌ماند. برای اینکه بتوانید به راحتی برچسب را از روی لوازم خانگی جدا کنید، سشوار را روشن کنید و روی درجه حرارت بالا بگذارید؛ سپس به مدت ۲ تا ۳ دقیقه سشوار را روی برچسب نگه دارید تا حرارت مستقیم ببیند. حالا سشوار را خاموش کنید و به آرامی برچسب را از یک گوشه از بدنه لوازم خانگی جدا کنید و به سمت پایین بکشید. خواهید دید که برچسب خیلی راحت جدا می‌شود و هیچ اثری از آن روی بدنه لوازم خانگی باقی نخواهد ماند.

۲ـ تمیز کردن صفحه اتو

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی اتوی داغ را روی لباسی گذاشتید، کمی از پارچه لباس به اتو چسبید و رد آن روی صفحه اتو باقی ماند. برای اینکه صفحه اتو بعد از سوزاندن لباس کاملا تمیز شود، کمی خمیر دندان را با دو قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید؛ سپس اتو را روشن کنید تا صفحه اتو ولرم شود. حالا پریز اتو را از برق بیرون بکشید و مطمئن باشید اتو خاموش است؛ سپس یک دستمال تمیز را داخل مخلوط سرکه و خمیر دندان بزنید و روی صفحه ولرم اتو بکشید تا آثار سوختگی کاملا پاک و تمیز شود.

۳ـ پاک کردن لکه زعفران و زردچوبه از روی فرش

حتما می‌دانید که لکه بعضی از مواد خوراکی مانند زردچوبه و زعفران وقتی روی فرش و موکت بریزد، خیلی سخت پاک می‌شود. بسیاری از افراد برای پاک کردن این لکه‌ها از مواد شوینده شیمیایی و انواع پاک کننده استفاده می‌کنند که معمولا اثر مطلوبی ندارد. اگر می‌خواهید لکه زعفران و زردچوبه را به راحتی از روی فرش یا موکت پاک کنید، کافی است یک عدد قرص ماشین ظرفشویی را داخل یک کاسه آب ولرم حل کنید؛ سپس یک پارچه تمیز را داخل این محلول فرو کنید و روی قسمت لکه شده فرش بکشید. بعد از یک دقیقه خواهید دید که لکه به راحتی از روی فرش پاک شده است.

۴ـ پاک کردن لکه‌های لباس با قرص آسپرین

اگر لباس‌های‌تان طوری لک شده است که با هر نوع ماده شوینده و سفید کننده پاک نمی‌شود و لکه از بین نمی‌رود، کافی است ابتدا لباس را داخل یک لگن کوچک بگذارید، سپس دو تا سه لیوان آب سرد روی آن بریزید، طوری که روی سطح لباس را بگیرد. حالا سه تا چهار عدد قرص آسپرین را همراه با دو قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی داخل لگن بریزید و کمی هم بزنید. در مرحله بعد لگن را گوشه‌ای بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۴ ساعت بماند؛ سپس لباس را بشویید و آبکشی کنید. خواهید دید که لکه‌های روی لباس کاملا پاک شده است.

۵ـ جمع کردن مو از روی فرش و موکت

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که از دیدن تار موهای ریخته شده روی فرش و موکت اذیت می‌شوید و دنبال راه حلی آسان برای جمع کردن آنها هستید، با ما همراه باشید. برای جمع کردن موهای اضافه از روی فرش و موکت کافی است چسب پنج سانتی را از قسمتی که چسب دارد دور چهار انگشت دستتان چند بار بپیچید. حالا انگشتان دستتان را که با چسب پنج سانتی پوشیده شده است، روی فرش یا موکت بکشید. به این شکل می‌بینید که همه موهای ریخته شده روی فرش به چسب روی دستتان چسبیده است و شما به راحتی و با روشی آسان موهای اضافه را از روی فرش و موکت جمع کرده‌اید.

فرادید