کدام کشورها مبل ایرانی می‌خرند؟

1402/04/17

کدام کشورها مبل ایرانی می‌خرند؟
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، عراق، افغانستان، عمان، قطر، دوبی، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و برخی از کشورهای آفریقایی را از جمله مقاصد صادراتی مبلمان ایرانی عنوان کرد و گفت: هدف‌ این انجمن رساندن رقم صادرات به ۵۰۰ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ است.
حسن احمدیان صادرات انواع مبلمان در سال گذشته را ۷۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سه ماهه امسال نیز بیش از ۱۵ میلیون دلار مبلمان از کشور صادر شده است.

البته به گفته وی ظرفیت و انتظار صادرات بیش از این بود، اما به دلیل مشکلات مربوط به نرخ ارز و تامین مواد، سرعت رشد صادرات کافی نبود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه این انجمن برای رساندن رقم صادرات به ۵۰۰ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده، تصریح کرد: این پتانسیل و ظرفیت در بخش تولید مبلمان وجود دارد که صادرات مبل افزایش یابد.

وی با اشاره به گردش مالی بیش از هشت میلیارد دلاری صنعت مبلمان در ایران، اظهار کرد: همچنین اشتغالزایی این صنعت حدود هشت درصد است و با توجه به کشورهای هدف که نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر مصرف کننده دارند، ظرفیت صادرات در کشور وجود دارد.

احمدیان عراق، افغانستان، عمان، قطر، دوبی، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و برخی از کشورهای آفریقایی را از جمله مقاصد صادراتی مبلمان ایرانی عنوان کرد و گفت: این کشورها عموما تولیدکننده نیستند و نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر مصرف کننده دارند.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های ایران، توسعه صادرات و رسیدن به هدف‌گذاری یاد شده، نیاز به بسترسازی، حمایت دولت، ثبات نرخ ارز، تامین مواد اولیه و به روز رسانی ماشین آلات دارد.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما