چرا قاچاق لوازم خانگی رواج گرفت؟

1402/04/24

چرا قاچاق لوازم خانگی رواج گرفت؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی معتقد است ممنوعیت واردات لوازم خانگی بدون برنامه‌ریزی اعمال شده است؛ در این میان وقتی سلیقه مردم را نمی‌توانیم تامین کنیم، چه کار باید کرد؟
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی و قاچاق می‌گوید: قبل از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، قاچاق در کشور داشتیم، اما خریدار نداشت. به گفته وی، در آن زمان این آگاهی وجود داشت که کالای قاچاق خدمات ندارد و کسانی که تمایل داشتند بودجه بیشتری برای خرید لوازم خانگی اختصاص دهند، کالای خارجی می‌خریدند و کسانی که بودجه کمتری داشتند، لوازم خانگی تولید داخل را تهیه می‌کردند.

پازوکی در اولین نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنعت لوازم خانگی، با بیان اینکه متاسفانه برای صنعت لوازم خانگی هیچ راهبردی نداریم، گفت: حرف ما این است که چرا ممنوعیت واردات لوازم خانگی بدون برنامه‌ریزی اعمال شده است؛ چرا حلقه آخر را مرتبا به قانون‌گریزی متهم می‌کنند که فروشنده کالای قاچاق هستند. پازوکی گفت: وقتی سلیقه مردم را نمی‌توانیم تامین کنیم، چه کار باید کرد؟ به گفته وی، به نظر می‌رسد به جای اینکه جلوی قاچاق را بگیریم، به قاچاق بها داده شده است.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما