کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی

1402/05/01

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی
فروشندگان لوازم خانگی معتقدند قیمت کالاها در بازار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بوده حتی در برخی موارد فروشنده، ظرفشویی را از کارخانه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرده اما در بازار نمی‌تواند با قیمت ۲۲ میلیون تومان نیز بفروشد.
بازار خرید و فروش لوازم خانگی چند ماهی است که در رکود قرار داشته و مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند فعلاً نسبت به خرید اقدام نکرده و کالاهای قدیمی خود را تعمیر کنند.

یکی از عوامل مهم بی رغبتی مردم به خرید محصولات لوازم خانگی را باید کاهش سبد درآمدی آنها دانست البته کالاهای مصرفی فصل از جمله کولر همچنان مشتری خود را دارند ولی سایر محصولات بازار داغی ندارند.

در حال حاضر بررسی بازار نشان می‌دهد اکثر فروشندگان به فروش قسطی کالای لوازم خانگی تمایل پیدا کردند چرا که جنس در بازار به وفور یافت می‌شود اما مشتری ندارد. جالب اینجاست در شرایط فعلی کارخانجات به جای فروش نقدی به فروش چکی کالاها به خریداران گرایش پیدا کرده‌اند ولی کاهش قیمتی در آنها به وجود نیامده است.

فروشندگان لوازم خانگی معتقدند، قیمت کالاها در بازار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها بوده است. به نحوی که فروشنده ظرفشویی را از کارخانه 23 میلیون و 500 هزار تومان خریده اما در بازار نمی‌تواند با قیمت 22 میلیون تومان نیز بفروشد.

در جاروبرقی نیز یک برند قیمت مصوب 3 میلیون و 700 هزار تومانی را تعیین کرده اما در نهایت فروشنده این کالا را با دو میلیون و 900 هزار تومان نیز نمی‌تواند بفروش برساند.

اما نکته مهم اینجاست در بخش قیمت گذاری کالاها نیز هنوز سیاست روشنی اعمال نشده است و واحدهای تولیدی به صورت سلیقه‌ای نسبت به فروش محصولات خود اقدام می‌کنند.

تسنیم