قیمت‌گذاری دستوری داریم یا نداریم؟

1402/05/09

قیمت‌گذاری دستوری داریم یا نداریم؟
نشست دوم بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت لوازم خانگی در استودیو «فردای‌اقتصاد» به بررسی قیمت‌گذاری پرداخت؛ موضوعی که نماینده دولت معتقد است به صورت دستوری اعمال نمی‌شود، اما نماینده بخش خصوصی این ادعا را رد می‌کند.
عباس تابش، رئیس اسبق سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است که قیمت‌گذاری دستوری مخرب است. وی به عنوان فردی که زمانی ریاست سازمان حمایت را بر عهده داشته، اعلام کرد دولت چنین اعتقادی ندارد که قیمت را با دستور تعیین کند. آنچه که در سازمان حمایت اتفاق می‌افتد قیمت‌گذاری دستوری نیست.

به گفته تابش، سازمان حمایت، قیمت‌گذاری نمی‌کند، بلکه بهای تمام شده کالا را محاسبه می‌کند؛ اما بخش خصوصی معتقد است که سازمان حمایت بدون کسب‌ نظر این بخش به صورت دستوری قیمت‌گذاری می‌کند، در حالی که نماینده بخش خصوصی در سازمان حمایت حضور دارد و در جریان محاسبه ریز قیمت تمام کالا شده قرار دارد.

در دومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت لوازم خانگی در استودیو «فردای‌اقتصاد»، موضوع قیمت‌گذاری دستوری را بررسی کردیم. این نشست با حضور عباس تابش رئیس اسبق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمدرضا شهیدی دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و با اجرای احسان فدایی مجری و کارشناس لوازم خانگی، برگزار شد.

فردای اقتصاد