چطور از استاندارد بودن فرش‌ ماشینی مطمئن شویم؟

1402/05/17

چطور از استاندارد بودن فرش‌ ماشینی مطمئن شویم؟
طبق اعلام مدیرکل استاندارد استان تهران، فرش‌های ماشینی باید با برچسب حاوی کد استاندارد عرضه شوند.
محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار داشت: برچسب مشخصات و اطلاعات فنی فرش ماشینی اجباری است و توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب دارای کد استاندارد ممنوع است. بر این اساس بر چسب مشخصات و اطلاعات فنی فرآورده «فرش ماشینی» طبق استاندارد ملی شماره ۱۳۶۰ مشمول مقررات استاندارد اجباری است و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب حاوی مشخصات فنی و کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد یا تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است. در صورت مشاهده فرش ماشینی بدون برچسب حاوی اطلاعات فنی و کد ۱۰ رقمی استاندارد در مراکز توزیع و فروش، فرآورده مذکور توقیف و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند.

گفتنی است روی برچسب‌های دارای نشان استاندارد باید اطلاعاتی نظیر مشخص بودن جنس نخ تار و پود، خواب فرش، تراکم شانه، پود و گره، درجه فرش و سایر اطلاعات فنی درج شود و مصرف‌کنندگان در انتخاب فرش مورد نظر با توجه به ویژگی‌های یاد شده، فرش بخرند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما