خرید لوازم خانگی از اولویت مردم خارج شده است

1397/11/03

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مطرح:
خرید لوازم خانگی از اولویت مردم خارج شده است
رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به انتقادات گسترده نسبت به افزایش بدون ضابطه قیمت لوازم خانگی اعلام کرد: افزایش خودسرانه و چند برابری قیمت ها ناشی از عدم نظارت بر بازار است و در عین حال کاهش قدرت خرید مردم زمینه ساز رکود گسترده در این صنف شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد طحان پور در گفت و گویی با شبکه خبر با اشاره به افزایش قیمت ها از اردیبهشت ماه، درباره وضعیت کنونی لوازم خانگی و عدم نظارت بر روی بازار لوازم خانگی گفت: اینکه در حال حاضر احساس می شود نظارتی بر بازار نیست به این دلیل است که قیمت ها به قدری گران شده که مردم قدرت خرید ندارند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از اقلام لوازم خانگی ساخت داخل حتی پایین تر از قیمت تمام شده کارخانه سازنده عرضه می شود، اما در رابطه با قیمت لوازم خانگی وارداتی، با توجه به محدودیت های واردات طی ماههای گذشته، بسیاری از قیمت های اعلامی در سطح بازار واقعی نیست و پراکندگی قیمت گذاری موجب سردرگمی مشتریان شده است.

طحان پور افزود: در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی و کاهش شدید تقاضا با انباشت بسیاری از تولیدات در انبار کارخانه ها مواجه هستیم و با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته، خرید کالاهای غیرضروری همچون لوازم خانگی از اولویت خارج شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد وعده های مطرح شده مبنی بر کاهش 15 درصدی قیمت ها طی آذرماه سال جاری خاطر نشان کرد: بعضی از برندهای داخلی و خارجی نسبت به کاهش قیمت ها اقدام کردند، اما سایر کارخانه ها با برنامه های دیگری همچون فروش اعتباری و اقساطی تلاش کرده اند تا رونق نسبی در بازار ایجاد کنند اما به دلیل افزایش هزینه های تولید، کاهش قیمت ها برای آنان امکان پذیر نبوده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و احتمال رونق نسبی بازار لوازم خانگی گفت: موج افزایش قیمت ها تمام صنوف را درگیر کرده و با توجه به افزایش نرخ تورم به نظر می رسد اولویت مردم خرید مایحتاج اساسی و حیاتی است و در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت رونق بازار شب عید سالهای قبل امسال نیز تکرار شود.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما