1397/11/16

مبل منبت ملایر باید ثبت جهانی شود
‌نماینده مردم ملایر در مجلس ‌گفت: امروز پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری کشور از شهرک صنعتی خوشه منبت شهرستان ملایر بازدید می کند.
‌به گزارش دنیای لوازم خانگی، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه ‌در این رابطه افزود: شهرستان ملایر امروز میزبان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است تا توانمندی صنعتگران مبل منبت ملایر را از نزدیک بررسی کند.‌

وی اظهارکرد: در پی سفر معاون اول رئیس جمهور به استان همدان و ملایر و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و افتتاح 2 طرح بزرگ فروسیلیس در بخش جوکار، جهانگیری در شهرک مبل منبت حاجی آباد نیز حضور می یابد.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملایر، شهر ملی مبل منبت است و حدود ۱۰ هزار نفر از صنعتگران در این حرفه مشغول به کار هستند، در زمینه اقدامات کارشناسی برای فعال شدن پرونده جهانی شدن مبل منبت این شهرستان خواستار حضور پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در ملایر شدیم.

وی با بیان اینکه معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از تأسیسات، کارگاه ها و نمایشگاه های منبت ملایر بازدید به عمل می آورد، تصریح کرد: این برنامه یک فرصت طلایی برای صنعتگران حوزه منبت است تا بتوان اقدامات لازم برای جهانی شدن مبل منبت ملایر را انجام داد.

تسریع در روند راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرپرست وزارت بهداشت و درمان، دستور تسریع در روند راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر را صادر کرد، گفت: پیرو پیگیری و مذاکره مستمر انجام شده روز گذشته سرپرست وزارت بهداشت و درمان به دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت دستور داد هرچه سریع تر مرکز آنژیوگرافی ملایر تکمیل و راه‌اندازی شود.

آزادیخواه اظهار کرد: راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر طبق قول مساعد دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت و درمان در سفر به این شهرستان، یکی از ضرورت ها و مطالبات جدی مردم است بنابراین خواستار راه‌اندازی سریع مرکز آنژیوگرافی قلب ملایر به عنوان معین جنوب استان همدان شدیم.

وی در ادامه به بازدید اخیر خود بازدید از شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر و نشست بررسی مشکلات این حوزه، اشاره کرد و یادآور شد: تیم مدیریتی آب و فاضلاب، تیمی قوی بوده که خدمات صادقانه و اثرگذاری را تاکنون ارائه کرده است.

آزادیخواه از اتمام پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد کلان و رسیدن آب شرب در سال آینده به ملایر خبر داد و گفت: ارائه انشعابات موقت خدمت بزرگی به ساکنان حاشیه شهر ملایر است و این اقدام باید ادامه یابد.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما