1397/12/21

بازگشت 22 واحد صنعتی به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از احیا و بازگشت 22 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید و صنعت این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، بهروز اسودی ظهر امروز در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان، ۲۲ واحد صنعتی که به دلیل مشکلات موجود تعطیل بودند و یا در شرف تعطیلی و وضع بحرانی قرار داشتند، احیا شدند و به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به بررسی مشکلات ۷۱۱ واحد تولیدی در جلسات این کارگروه بیان کرد: از ابتدای سال جاری، مشکلات ۱۵۵ واحد تولیدی در ۳۳ جلسه بررسی شد که در جهت رفع موانع موجود تعداد ۲۹۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از این تعداد مصوبه، ۳۸ درصد مربوط به امور مالی و تسهیلات، ۱۵ درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۹ درصد امور مالیاتی و ۹ درصد مربوط به تأمین اجتماعی است که ۷۶ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شد.

اسودی ضمن ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات رونق تولید سال جاری اضافه کرد: از ابتدای آغاز فرآیند ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید تاکنون ۸۱۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۲۵۹ واحد مربوط به بخش صنعت و ۵۵۹ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۹ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که سهم صنعت، ۹۱ واحد به ارزش ۵۳۹۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۳۱۸ واحد به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ۱۲۱ واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۹۲ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

اسودی خاطرنشان کرد: در آخرین دستور کار این نشست، مشکلات بانکی پنج واحد تولیدی البرز سنگسر، دامداری ذوالفقاری و کشت و صنعت ورمرز، واحد معدنی گرچ و فاتک شیمی بررسی و برای رفع موانع پیش رو تصمیم‌گیری شد.

فارس

برچسب ها:

تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما