حمایت از سیل زدگان توسط اتاق بازرگانی

1398/02/08

نایب رئیس اتاق بازرگانی خبر داد؛
حمایت از سیل زدگان توسط اتاق بازرگانی
نایب رییس اتاق بارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: فعالان اقتصادی بخش خصوصی همراه با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی، در تامین بخشی از لوازم خانگی و بازسازی منازل و مدارس مناطق سیلزده مشارکت می کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حسین سلاح ورزی در جمع خبرنگاران افزود: اعضای اتاق بازرگانی در استان و سراسر کشور مسئولیت اجتماعی برای خود قائل هستند و به همین دلیل از روزهای اول وقوع سیل با شناسایی نیازهای غذایی و بهداشتی مردم سیلزده در این راستا کمک کرده اند.

وی اظهار داشت: در فاز نخست امدادرسانی نیازهای غذایی و بهداشتی سیلزدگان مدنظر بوده و اکنون نیز کمک های بخش خصوصی با نگاه شناسایی لایه های دوم و سوم گروههای آسیب دیده برنامه ریزی می شود.

وی گفت: به همین منظور هفته آینده برای تامین برخی اقلام لوازم خانگی از جمله فرش، پتو، اجاق گاز و ظروف آشپزخانه به ویژه در مناطق سیلزده که محرومیت بیشتری دارند اقدامات خوبی انجام می شود.

سلاح ورزی ادامه داد: در مرحله سوم نیز مشارکت فعالان اقتصادی در بازسازی و احداث منازل و مدارس ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص واحدهای اقتصادی آسیب دیده از سیل نیز گفت: واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری و اصناف در سیل امسال آسیب دیده اند و فعالیت آنان متوقف شده و یا با وقفه ادامه یافته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بر اساس قول دولت مبنی بر مساعدت هایی در تخفیف مالیاتی، بخشش حق بیمه تامین اجتماعی و تامین وام ارزان قیمت، امکان تداوم فعالیت و حفظ اشتغال این واحدها فراهم شود.

برآورد اولیه خسارت سیل به صنعت لرستان حدود سه هزار میلیارد ریال و در بخش معدن نیز 400 میلیارد ریال است.

هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما