آشنایی با قسمت های مختلف دستگاه قهوه ساز

1398/02/09

آشنایی با قسمت های مختلف دستگاه قهوه ساز
این قهوه ساز Coffee Maker را با عنوان قهوه ساز فیلتری اتوماتیک می شناسند. اما چرا اتوماتیک؟ در روش های دستی، آب با هدایت کتری بر روی قهوه ریخته می شود اما در این روش، کار کتری را دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می دهد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در این روزهایی که نوشیدن قهوه و فرهنگ قهوه نوشی به شدت رو به افزایش است، این نوع قهوه ساز کم کم پایش به خانه ها باز شده است، یکی از دلایل آن، شاید راحتی استفاده از این دستگاه باشد.

نوشیدنی نهایی این قهوه در ایران بعضا با عنوان قهوه فرانسه یاد می شود اما عنوان بهتر و صحیح تر برای آن، قهوه دمی یا قهوه فیلتری است. اگر به غلظت قهوه ای که این دستگاه می دهد، اشاره ای کنیم، می توان گفت که این قهوه از قهوه ترک و اسپرسو ، رقیق تر می باشد. کمی آبکی، روان و نسبتا تلخ!

مخزن آب:

در این قسمت آبی که نیاز است هم نشین قهوه باشد ریخته می شود که برای تهیه قهوه، دمای آن افزایش خواهد یافت.

مخزن قهوه:

حالت قیف مانند که توری معمولا پلاستکی یا فلزی دارد و برای جداسازی پودر قهوه از نوشیدنی است. البته عده ای از فیلتر کاغذی نیز استفاده می کنند. این فیلترها یکبار مصرف اند اما ممکن است به دلیل طعم کاغذی آن مورد پسند عام مردم نباشد اما می توانید با یک راه کار ساده بوی کاغذ را از بین ببرید به این ترتیب که:
قبل از اضافه کردن پودر قهوه به فیلتر کاغذی، بگذارید کمی آب داغ از فیلتر عبور کند این کار بوی کاغذ را از بین می برد و در پایان این آب را دور بریزید. همچنین می توانید از این آب برای گرم کردن قوری یا فنجان استفاده کنید

قوری:

نوشیدنی نهایی در این قوری جمع آوری می شود.

ظاهر دستگاه قهوه ساز:

تنوع این دستگاه در طراحی بسیار گسترده است، اگر به بازار بروید متوجه ذوق و خلاقیت طراحان این قهوه ساز اتوماتیک خواهید شد. اما ساز و کار همه این دستگاه ها یکسان است. این گونه که آب داغ، توسط پمپ دستگاه، بر روی پودر قهوه ریخته می شود.

اما اگر به نوع دیگری از این قهوه ساز اشاره کنیم گزینه اسپرسو روی میز خواهد آمد، یعنی دستگاهی که هم به شما قهوه فیلتری می دهد هم اسپرسو، اما معمولا کمتر این دستگاه توسط متخصصان توصیه میشود. شما فکر می کنید دلیل اش چیست؟

دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز یادتان باشد! فقط یک دستگاه اسپرسوساز می تواند به شما اسپرسو عالی بدهد!

نکات خرید دستگاه قهوه ساز:

برندهای مختلف لوازم خانگی هم چون: فیلیپس، دلونگی، تفال، مولینکس، بوش، بیم، کنوود، کروپس و ... در ساخت و عرضه قهوه سازها فعالیت دارند اما مدل های حرفه ای تر بیشتر در کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند، برندهایی چون گاستروبک یا ...

برند های خانگی اغلب قیمت شان وابسته به قدرت برند و محبوبیت آن برند متغیر است و معمولا کیفیت های شان یکسان است اما دستگاه های حرفه ای که معمولا در کافی شاپ ها استفاده می شوند توانایی استفاده بیشتری را دارند یعنی شما در یک کافی شاپ شاید روزانه ده ها یا صدها فنجان قهوه از دستگاه بگیرید پس نیاز به یک دستگاه کاملا حرفه ای دارید.

برچسب ها:

دستگاه قهوه ساز 
عکس های مرتبط