زنجان شهر ملیله خواهد شد

1398/04/25

تا پایان شهریورماه سال جاری؛
زنجان شهر ملیله خواهد شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: شهر زنجان تا پایان شهریورماه سال جاری به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یحیی رحمتی در دومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر استان زنجان در محل ساختمان شماره ۲ استانداری زنجان، با بیان اینکه شهر زنجان تا پایان شهریورماه سال جاری به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود، افزود: پرونده و اسناد ثبت زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله به شورای جهانی صنایع‌دستی ارسال شده و اسناد مورد تأیید این شورا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در مرحله نهایی است، ادامه داد: این موضوع روند اداری خود را طی می‌کند و در تلاش هستیم تا ۲ ماه آینده خانه حکیمیان شهر زنجان به عنوان خانه ملیله به بهره‌برداری برسد.

رحمتی با بیان اینکه امسال طرح توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور اجرا می‌شود، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در راستای توزیع جغرافیای سفر و تمرکززدایی سفر از یک نقطه، امسال طرح ویژه‌ای با عنوان بحث توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور اجرا می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: استان‌های زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان نمونه غرب کشور برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.

رحمتی افزود: مطالعات طرح جامع گردشگری این منطقه با مشارکت یک شرکت ژاپنی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که از این مهم برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی از وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: آثار ارزشمند و بزرگ تاریخی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۷۵۱ مورد از آنها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان استان زنجان روند رو به رشدی را در ورود گردشگران داشته است، گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۸۹۸ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان به ثبت رسیده است.

رحمتی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ خانه بوم گردی در استان زنجان وجود دارد، افزود: ۹۸ هزار و ۹۸۳ نفر طی سه ماهه سال جاری در مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمان سراها، زائر سراها و اقامت گاه‌های بوم گردی استان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه میزان بازدید از اماکن تاریخی ما تابعی از میزان ورود گردشگرها است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۸۴۸ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری زنجان بازدید کردند.

مهر

برچسب ها:

ملیله ،صنایع دستی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما