عرضه لوازم خانگی بدون شناسه کالا ممنوع شد

1399/02/14

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
عرضه لوازم خانگی بدون شناسه کالا ممنوع شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ممنوعیت عرضه لوازم خانگی بدون شناسه کالا خبر داد و گفت: به همین منظور حدود 600 کد شناسه یونیک برای 59 واحد تولید کننده لوازم خانگی برقی در سطح استان واگذارشده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مقصود رضازاده با اعلام ضرورت اجرای کامل طرح رهگیری کالا از مبدا تا مصرف از طریق نصب شناسه کالا در بخش لوازم خانگی، اظهار کرد: اصناف از طریق عرضه تولیدات داخلی شناسنامه‌دار به جای اقلام قاچاق و فاقد هویت، می‌توانند در پیشبرد و تحقق جهش تولید گام‌های موثری بردارند.

وی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مطلوب خانه صنعت، تولیدکنندگان لوازم خانگی و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه، اظهار کرد: لوازم خانگی فاقد شناسه در سطح عرضه، کالای بی‌هویت و قاچاق محسوب شده و با عرضه کنندگان این نوع کالاها براساس قوانین نظام صنفی کشور و مبارزه با قاچاق کالا برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت عدم خرید کالاهای بدون شناسه از سوی شهروندان، افزود: سامانه ستاد خبری 124 سازمان صمت استان آماده دریافت و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در این خصوص است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تمامی فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی از خرید محصولات فاقد شناسه خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، وی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی، بر نقش بی بدیل اصناف در تحقق شعار جهش تولید تأکید کرد.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما