فعالیت هشت هزار بافنده فرش در بروجرد

1399/03/19

فعالیت هشت هزار بافنده فرش در بروجرد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۸ هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز، نیمه متمرکز و تک بافی این شهرستان فعالیت می‌کنند که فقط ۹۹۳ نفر از آنها زیرپوشش خدمات بیمه‌ای هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، حمید آزادبخت در حاشیه بازدید از کارگاه‌های فرش دستباف بروجرد افزود: این شهرستان به عنوان قطب فرش دستباف استان حدود یک سوم تولید فرش لرستان را دارد.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج و تشویق مردم به بافت فرش و همچنین با هدف ارتقای سطح علمی واحدهای فعال تولید فرش در راستای کاهش هزینه‌ها، تأمین نیروی انسانی ماهر متناسب با تولید و ارتقای سطح مهارت قالی بافان سه دوره کلاس تخصصی آموزشی چله کشی فرش دستباف در محل خانه فرش با نظارت کارشناسان در حال برگزاری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: فرش دستباف بروجرد یکی از صنایعی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمد و آسیب جدی به تولید فرش شهرستان وارد شده است.

این مسئول تاکید کرد: حدود ۷ هزار بافنده فرش بروجردی بدون بیمه هستند. علت بیمه نبودن بافندگان تخصیص نیافتن بودجه و حمایت نکردن از قشر ضعیف قالیبافان است و دولت باید عزم جدی در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر داشته باشد تا بتوان صنعت فرش را به جایگاه خود برگرداند

آزادبخت ادامه داد: سال ۹۸ سال رکود تولید فرش بروجرد بوده و ۲ هزار و ۲۰۰متر فرش از نوع ظریف، کرک، ابریشم و تابلو فرش تولید و روانه بازار شده و میزان تولید از فعالیت سطح استان بالاتر بوده است. انتظار می‌رود برای احیای هرچه بیشتر صنعت فرش در بروجرد متولیان استانی و کشور حمایت جدی از فعالان صنعت فرش داشته باشند.

وی افزود: در صورت حمایت نهادهای مرتبط با تولید فرش استقبال جوانان و تحصیل کنندگان فرش، زنان خانه دار و حتی مردان نیز قابل توجه است.

همشهری آنلاین

برچسب ها:

فرش دستباف ،بروجرد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما