توقیف محموله‌ لوازم خانگی قاچاق

1401/02/12

توقیف محموله‌ لوازم خانگی قاچاق
در عملیات مشترک پلیس استان مرکزی با استان های اصفهان و قم محموله های ۳۵ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق کشف شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف چهار دستگاه خودروی قاچاقچیان کالا و کشف ۳۵ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی قاچاق از آنان در یک عملیات مشترک پلیسی با استان‌های اصفهان و قم خبر داد.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در تداوم طرح‌های عملیاتی و هدفمند پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی در مبارزه با قاچاقچیان انواع کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم، روز گذشته در تحقیقاتی از انتقال و جاسازی مقادیر قابل توجهی لوازم خانگی قاچاق از سوی چهار قاچاقچی کالا مطلع شده و برنامه ریزی عملیاتی لازم را برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز کردند.

سردار مفخمی شهرستانی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی، سرانجام خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی شناسایی و مشخص شد که با ۲ دستگاه کامیون حامل کالا و نیز ۲ دستگاه خودروی سواری به عنوان محافظان محوله‌های قاچاق کالا، در حال انتقال لوازم خانگی قاچاق از یکی از استان‌های جنوبی به سوی تهران می‌باشند.

او اضافه کرد: با اتمام تحقیقات میدانی پلیس، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی پس از هماهنگی با دستگاه قضائی به محل عبور کالا‌های قاچاق اعزام و در نهایت با توجه به خروج خودرو‌ها از حوزه استحفاظی این استان، در عملیاتی مشترک با پلیس استان‌های اصفهان و قم، موفق شدند کامیون‌های حامل لوازم خانگی قاچاق و نیز خودرو‌های محافظت کننده از آن‌ها را با انجام عملیاتی هدفمند، در محور مواصلاتی قم به اصفهان توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه افزود: مآموران در بازرسی از کامیون‌های توقیفی موفق به کشف تعداد ۶۱ دستگاه انواع تلویزیون، ۷۷ دستگاه لباسشوبی، تعداد ۱۲ دستگاه جارو برقی، سه دستگاه مینی یخچال خارجی قاچاق، فاقد مدارک لازم گمرکی شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به تعیین ارزش ۳۵ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق کشف شده از سوی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

صدا و سیما
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما