1397/11/14

صنایع دستی بخشی از فرهنگ و هویت است
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از صنایع دستی به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت کشور یاد کرد و خواستار حمایت از فعالان این بخش شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ولی الله نانواکناری در پنجمین آیین نکوداشت هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بابلسر در سالن اجتماعات اداره ارشاد بابلسر با اشاره به نقش خانواده در ارتقا فرهنگ اقتصادی افراد جامعه اظهار کرد: زمینه ای باید فراهم شود تا تولید صنایع دستی در خانواده ها رونق یابد.


Image result for ‫صنایع دستی‬‎



وی افزود: تولید محصولات صنایع دستی نقش مهمی در رونق بازار، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، فروش بیشتر و ارتقای درآمد مردم دارد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از هنرمندان عرصه صنایع دستی عنوان کرد: در حالی که رشد و گسترش تولید صنایع دستی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد اما متاسفانه در سالهای اخیر به صنایع دستی توجهی نشده است.

نانواکناری در پایان با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت کشور باید رشد و توسعه پیدا کند،گفت: امیدوارم با حمایت از هنرمندان صنایع دستی روحی تازه در کالبد این حوزه از تولید و اشتغال دمیده و گامی موثر در راستای توسعه استان برداریم.

امام جمعه بابلسر نیز حمایت از صنایع دستی را گامی موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی دانست.

حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور افزود:توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بومی منطقه یکی از مهم‌ترین راه‌های برون‌رفت از تنگنای بیکاری است و می تواند یکی از محورهای توسعه و رونق اقتصادی در هر منطقه باشد.

گفتنی است در پایان از پرویز نظری استاد مشبک روی فلز و اشرف السادات متولیان استاد گلیم و فرش بافی تجلیل شد.

مهر