1397/11/15

فروش ویژه راهکاری موثر برای کنترل بازار
با فرارسیدن ایام عید، گرانی به نگرانی همه شهروندان تبدیل می‌شود. اتاق اصناف تهران برای کنترل بازار چه برنامه‌هایی در نظر گرفته است؟ رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگویی که پیرامون دستاوردهای انقلاب داشتیم به این سوال مهم هم پاسخ داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رئیس اتاق اصناف تهران در پایان به بحث تنظیم بازار در ایام عید پرداخت و گفت: برای مدیریت این ایام، برنامه داریم. قبل از هر چیز طرح تشدید بازرسی‌ّها را داریم. از طرف دیگر پیشنهاد کرده‌ام که همه اصناف فروش فوق‌العاده بگذارند تا به مردم کمک شود.

اگر این اتفاق بیفتد به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نیاز نخواهد بود. از همه صنوف می‌خواهم در این امر شرکت کنند. شرکت در فروش فوق‌العاده قانونی است و هیچ محدودیت و منع قانونی ندارد. از اصناف می‌خواهم به مردم تخفیف بدهند که دیگر به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، نیاز نباشد. تخفیف باید واقعی باشد.

اگر مردم از این طرح راضی باشند تا وقتی‌که من در این پست هستم برای همیشه نمایشگاه را قطع می‌کنم. البته اگر اصناف همکاری نکنند و این فروش‌های فوق‌العاده را برپا نکنند نمایشگاه برگزار می‌کنیم و در آنجا دیگر فقط از تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم.

بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد کنیم

وی در ادامه، نحوه حمایت دولت از تولیدکنندگان را شرح داد و گفت: منظور من از حمایت، پول دادن نیست. تولیدکنندگانی که خوب کار می‌کنند را تشویق و دلگرم کنند.

وی در رابطه با نوآوری‌های انجام شده در سطح اصناف کشور گفت: نوآوری‌هایی دیده‌ام که بسیار ارزشمند هستند. در صنف خودمان، بعضی از همکاران به‌راستی کالاهای بسیار خوبی تولید می‌کنند. یا به‌عنوان‌مثال دوستان ما در حوزه تولید لوازم‌خانگی واقعا خوب عمل می‌کنند.

اجاق‌گاز تولید داخل به لحاظ کیفیت به‌هیچ‌عنوان از نمونه خارجی ضعیف‌تر نیست. باید آنهایی که کالای باکیفیت تولید می‌کنند را تشویق کنیم که بقیه هم ترغیب شوند. در تجارت، حرف اول را رقابت می‌زند و دولتمردان ما باید بین تجار، رقابت ایجاد کنند.

کار ما فقط صدور پروانه نیست

قاسم نوده فراهانی در پایان گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای رحمانی تقاضا دارم که بیشتر به اتحادیه‌ّها بها بدهند و از اتحادیه‌ها مسئولیت بخواهند. کار من رئیس اتحادیه فقط صدور پروانه نباشد. از من، نوآوری و کمک به جامعه‌ام خواسته شود. به‌خصوص بیشتر از این‌ّها به اتحادیه‌های تولیدکننده بها داده شود.

توجه داشته باشیم که ۳۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در حوزه اصناف فعالیت می‌کنند. کار خیلی از آنها به تعطیلی کشیده شده و تمام هم‌وغم ما باید احیاء آنها باشد. تولید است که اشتغال‌زایی ایجاد می‌کنند و صادرات به همراه می‌آورد. به وام دادن یا کمک‌هزینه خرید دستگاه و ماشین‌آلات بسنده نکنیم. از تولیدکننده بخواهیم کالای باکیفیت و صادراتی تولید کند.

اگر بازار داخل، محصول تولیدکننده را پذیرفت مطمئن باشید برای صادرات هم جا خواهد داشت. تحریم نعمت بود. اگر تحریم نبود بسیاری از کالاهای کنونی را نداشتیم و در سطح واردات، می‌‌ماندیم.

گسترش نیوز
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما