1397/11/29

برقراری بیمه 800 هنرمند صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه پس از 4سال قطع بیمه هنرمندان صنعت گر، این موضوع مرتفع شد گفت: بیمه 800 هنرمند صنایع دستی استان تهران برای ثبت سوابق مجددا برقرار شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد انشایی اظهار داشت: با پیگیری و پرداخت بدهی هنرمندان در سالیان قبل به سازمان تامین اجتماعی، در مرحله نخست 800 هنرمند تهرانی با اولویت پیشکسوتان و هنرمندان (سالیان قبل بیمه آنان قطع شده) در حال انجام است.




وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 600 هنرمند برای انجام مراحل بیمه و سوابق در معاونت صنایع دستی استان تهران ثبت نام داشته اند گفت: در نظر داریم تا با پرداخت بدهی ها در چند مرحله مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی استان را مرتفع کنیم.

معاون صنایع دستی استان تهران تصریح کرد: ثبت نام جدید و بیمه شماری از هنرمندان از سال 94 متوقف بود که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بیمه تامین اجتماعی پیگیری و مورد بررسی قرار گرفت.

انشایی همچنین به درجه بندی نشان کارگاهی صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: این حرکت برای دومین سال پیاپی با معیار های توجه به نور، صدا، بهداشت و کیفیت، تولیدات حائز شرایط و پرداخت حقوق به موقع به پرسنل و کارگران صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 300 کارگاه فعال برای درجه بندی در این طرح انتخاب شده اند ادامه داد: سال گذشته 25 مورد و امسال نیز 55 کارگاه نشان برتر صنایع دستی کارگاهی را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی 220کارگاه درجه 2 و سه را کسب خواهند کرد.

گفتنی است که هم اکنون افزون بر 14هزار و 600 هنرمند صنعت گر در یکهزار کارگاه مشغول فعالیت می باشند.

ایرنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،بیمه 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما